به گزارش اکوایران، قیمت دلار امروز شنبه 5 شهریور 1401 در تهران ؛ هرات و سلیمانیه کانال شکنی کرد. نرخ دلار تهران در شروع معاملات نقدی امروز وارد کانال 30 هزار تومان شد و تا محدوده 30 هزار و 180 تومان بالا رفت.

الاکلنگ قیمت دلار 

با ادامه معاملات نقدی اسکناس آمریکایی در سراشیبی قرار گرفت و  دوباره به کانال 29 هزار تومان برگشت و تا محدوده 29 هزارو 650 تومان پایین آمد.این قیمت درمقایسه با روز گذشته تقریبا 150 تومان بالاتر بود . 

قیمت دلار در هرات هم امروز مانند دلار تهران شاهد الاکلنگ قیمتی بود. هر برگ اسکناس آمریکایی در بازار هرات امروز تا محدوده 30 هزار و 170 تومان بالا رفت اما در ادامه روند تغییر کرد و قیمت  دلار هرات به کانال 29 هزارتومان برگشت. 

نرخ دلار هرات ظهر  امروز 29 هزار و 700 تومان بود که در مقایسه با روز پنجشنبه گذشته بیش از 300 تومان رشد کرده بود. 

نرخ دلار در بازار سلیمانیه امروز  مانند دلار در تهران و هرات وارد کانال 30 هزار تومان شد و تا 30 هزار و 300 تومان پیشروی کرد . دلار سلیمانیه امروز بر خلاف دو بازار مذکور عقب نشینی نکرد و کانال 30 هزار تومان را حفظ کرد . 

قیمت درهم رنج شد 

قیمت درهم نیز امروز افت و خیز قیمتی را ثبت کرد . نرخ حواله درهم امروز تا 8 هزار و 400 تومان بالا رفت اما دوباره پایین آمد و به قیمت 8 هزار و 240 مبادله شد . این قیمت در مقایسه با دو رو قبر رنج بود. 

سیگنال‌های منفی برجام به بازار دلار 

رفت و برگشت قیمت دلار در حالی است که به نظر می رسد سیگنال‌هایی منفی درباره رد درخواست‌های ایران توسط آمریکا به افزایش سطح نااطمینانی در بازار دامن زده است. 

بلومبرگ در گزارشی نوشته واشنگتن و تهران بر سر جزییات کلیدی توافق اختلاف نظر دارند و  ممکن است هفته ها طول بکشد.

اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین در توییتی نوشت: هر پیشنهاد جدید درباره پیش نویس،مذاکرات وین در موردبرجام را طولانی می کند. ممکن است مایه تاسف باشد، اما طرف های حاضر در مذاکره این حق را دارند که طبق رویه عادی دیپلماسی چندجانبه، خواستار تغییراتی در متن شوند. باید صبور باشیم.با این حال بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته پاسخآمریکا به پیشنهاد ایران معقول است. 

رشد قیمت اونس طلا 

قیمت اونس طلا در بازار امروز مسیر رشد  را طی کرد. فلز گران بهای جهانی صبح امروز در مقایسه با روز گذشته  تقریبا 4 دلار بالا رفت  و به قیمت ۱۷۳۹ دلار مبادله شد . 

افت قیمت طلا در ایران 

 در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار ظهر امروز 8 هزار و500 تومان از ۲ روز پیش ارزان تر بود و قیمت طلا 18 عیار امروز 1 میلیون و 279 هزار و 500 تومان بود. 

سکه تغییر کانال داد 

قیمت سکه امروز با افزایش قیمت دلار تا مرز مقاومتی 14 میلیون و 200 هزار تومان پیشروی کرد اما در ادامه روز  باعقبگرد قیمت دلار ، قیمت سکه هم پایین آمد و به روی مرز 14 میلیون تومان ایستاد . 

ارزش ذاتی سکه امروز 12 میلیون و 139 هزار تومان بود که در مقایسه با قیمت نقدی فاصله بیش از 1 میلیون و 850 هزار تومان را نشان می‌دهد. حباب سکه هم امروز در محدوده 15 درصد بود.

به نظر می رسد سکه بازان به آینده قیمت دلار خوشبین هستند و به همین دلیل در موقعیت خرید قرار گرفته بودند .