دلار در روزهای انتهایی هفته در مسیر صعودی قرار گرفت و به سوی مرز ۳۰ هزار تومانی شتافت. قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته حتی در محدوده ۲۹ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. این اتفاق در حالی رخ داد که قبل از روز پنج شنبه بازار بیشتر درگیر حفظ کانال ۲۹ هزار تومانی بود. 

به باور برخی فعالان، انتشار برخی اخبار سیاسی جهت انتظار معامله گران در مورد احیای برجام یا ایجاد یک توافق هسته ای جدید را تحت تاثیر قرار داد و موجب شد که شماری از بازیگران محتاط به عنوان خریدار به بازار ارز برگردند. برخی از معامله گران که تصور می کردند،‌ توافق هسته ای به زودی صورت خواهد گرفت، متوجه شدند که پاسخ آمریکا به پیام ایران یک «بله» یا « خیر» ساده نبوده است و ممکن است که برجام به زودی احیا نشود. 

عدم احیای سریع برجام در میان معامله گران به واسطه دو اتفاق در بازار تقویت شد. از یک سو عنوان می شد که پاسخ آمریکا به ایران، برخی خواست های اسراییل را در نظر گرفته است، موضوعی که از نگاه فعالان ارزی در صورت صحت به راحتی از سوی ایران مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت و ممکن است یک بن بست در مذاکرات ایجاد کند. از سوی دیگر، نماینده روسیه در مذاکرات وین به طور ضمنی اعلام کرد که مذاکرات می تواند کوتاه نباشد و این موضوع نیز در تغییر انتظارات خوشبینانه بازار اثر داشت. باید دید در روز جاری، این تغییر انتظارات،‌ دلار را به بالای مرز ۳۰ هزار تومانی هدایت خواهد کرد یا بازارساز با عرضه ارز، مانع از تغییرات معنادار اسکناس آمریکایی خواهد شد.