در حالی که در ابتدای روز چهارشنبه،‌ بازار شرایط نزولی داشت و حتی دلار به زیر کانال ۲۹ هزار تومانی رفته بود، از اواخر روز، صعودی ها قدرت را به دست گرفتند و توانستند اسکناس آمریکایی را تا محدوده ۲۹هزار و ۴۰۰ تومان بالا ببرند. 

به گزارش برخی خبرگزاری ها،‌ آمریکا پاسخ پیام پیشنهادی ایران درباره مذاکرات هسته ای را داده است و این موضوع می تواند در روز آخر هفته،‌ فضای بازار ارز را ملتهب کند. دیشب بخشی از معامله گران این خبر را برجسته می کردند که آمریکا درخواست های ایران را رد کرده است و خواست های جدیدی را نیز از سوی خود مطرح کرده است. این اظهارات که از سوی سایت العربیه منتشر شده بود، در بازار داخلی چندان مورد استقبال قرار نگرفت. با این حال،‌ اگر اخبار یاد شده صحت داشته باشد، شانس احیای برجام را کاهش می دهد و این موضوع موجب می شود که خریداران با قدرت نمایی بیشتری وارد بازار ارز شوند. 

تحلیل گران فنی باور دارند دلار برای اینکه در مسیر صعودی قرار بگیرد،‌ حداقل باید بتواند خود را بالای سطح ۲۹ هزار  و ۵۰۰ تومان تثبیت کند. از آن سو،‌کاهشی های بازار بدون شکستن حمایت ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان،‌ نمی توانند قیمت را چندان دستکاری کنند.