پس از روزهای پرنوسان ابتدای هفته، اسکناس آمریکایی در روز سه شنبه به آرامش نسبی رسید و با کاهش تغییرات قیمتی مواجه شد. کاهش دامنه نوسان دلار، از نگاه برخی فعالان نشان می دهد که سطح احتیاط در بازار ارز بالا رفته است و سطح هیجان در معاملات کمی فروکش کرده است. 

در وضعیتی که هیجان معاملات کاهش پیدا کرده است، دلار در روز جاری دشوار است که از حمایت ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومانی عقب نشینی کند. از آن سو، بازار به راحتی توان شکست مقاومت ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان را نخواهد داشت. روز سه شنبه دلار در مقطعی توانست حتی تا محدوده ۲۹ هزار و ۶۰۰ تومان پیش روی کند ولی پس از آن با فشار فروش مواجه شد. در اواسط روز سه شنبه نیز اسکناس آمریکایی تا محدوده ۲۹ هزار و ۵۰ تومانی عقب گرد کرد،‌ ولی پس از آن،‌ خریدهای ارزی افزایش یافت. 

به گفته بخشی از فعالان،‌ بازار در معرض اخبار سیاسی متفاوتی قرار گرفته است و همین موضوع موجب شده است که رفت و برگشت های قیمتی دلار بیشتر شود. با این حال،‌ سطح شدت نوسانات کاهش پیدا کرده است و این موضوع نشان می دهد که معامله گران می خواهند کمی در واکنش به اخبار سیاسی،‌ احتیاط بیشتری داشته باشند. در این میان به نظر می رسد بازارساز نیز تمایل دارد که هیجان نزولی شدیدی را در بازار ایجاد نکند و این موضوع  نیز می تواند به مدیریت دامنه نوسان کمک کند.