قیمت انواع دلار در مرزهای مجاور در کانال ۲۹ نوسان داشت. دلار هرات در ۲۹ هزار تا ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان نوسان داشت و نرخ دلار سلیمانیه ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود.

بازار در پشت خط برای درهم ریزشی بود اما در نقدی افزایشی. خبر تزریق در بازار  دوشنبه شب دلیل ریزش بود اما صبح سه‌شنبه که از تزریق خبری نشد، روند کاهشی متوقف شد. تحلیل‌های فنی کماکان جذاب است زیرا معامله‌گران بیشتر از اینکه به سقف توجه داشته باشند نگاهشان به کف است. آن‌ها معتقدند با توجه به حرکت رفت و برگشتی دلار در این کانال، کف فعلی دلار ۲۹ هزار تومان است. تحت تاثیر همین رویکرد نرخ دلار در سه‌شنبه وقتی به ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان رسید فشار فروش زیاد شد و قیمت برگشت.

در بازار همچنان توافق بحث روز است. موافقان توافق تصور می‌کنند قیمت دلار تا ۳۰ بالا می‌رود و بعدا آبشاری می‌ریزد. اما گروه بدبین تصور می‌کنند مذاکرات کش‌دار خواهد بود و به همین خاطر، کسی برای ورود به فاز ریزشی موقعیت پایدار نمی‌گیرد.

 

صرافی ملی

 

در بازار سه‌شنبه عجیبترین اتفاق در اعلام قیمت رسمی بود. دلار بازار متشکل صبح اول شهریور با هزار تومان افزایش نسبت به روز قبلش در ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان باز شد. سپس، ۹۰۰ تومان کاهش یافت و در ادامه ۸۰۰ تومان افزایش پیدا کرد و به ۲۸ هزار تومان رسید. اما این پایان نوسان نبود و دوباره ۵۰۰ تومان کاهش داد و در آخر این ۵۰۰ تومان کاهش را پس گرفت و آخرین نرخ ۲۸ هزار تومان بود. معامله‌گران به طنز می‌گفتند بازارساز با قیمت دلار متشکل، تانگو داشته است.

افزایش هزار تومانی سه‌شنبه در بازار متشکل از نظر معامله‌گران این بود که سیاست بازارساز در افسار زدن به قیمت، چیزی نبوده و از این سیاست توفیری نداشته است. بنابراین بازارساز ترجیح داده با افزایش قیمت فاصله بازار رسمی و آزاد را زیاد نکند. رفتارهای بعدی نیز این نکته را تایید کرد چون بازارساز یکی به نعل می‌زد یکی به میخ.

نرخ سکه نیز یک حرکت رنج مثل دلار داشت و تا ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار بالا رفت و در ادامه با کاهش در ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. حباب این فلز گرانبها به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

نکته بازار سه‌شنبه تبدیل بازار فرش عباسی به مرکز فروش دلار سهمیه‌ای بود. این اتفاق از مدت‌ها قبل گفته می‌شد اما در روز سه‌شنبه به «اکوایران» محرز شد که این اتفاق رخ داده است.

در روزی که بازار فرش عباسی تبدیل به بازار دلار سهمیه شد صف‌های خرید دلار سهمیه‌ای در بازار جمع شد چرا که فاصله این نرخ با بازار آزاد کم شده بود و سود سهمیه نیز به تبع آن کاهش یافت.