به گزارش اکوایران، درهم از گذشته برای واردات کالا از بنادر تجاری امارات مورد استفاده قرار میگرفت و به خاطر حجم بالای واردات ایران از امارات به عنوان نماد تقاضای واقعی ارز شناخته می شود. نرخ دلاری درهم چند دهه برای پیش بینی قیمت آتی دلار تهران استفاده می شود و از ضرب نرخ برابری درهم به دلار با نرخ درهم به دست می آید اختلاف نرخ دلاری درهم و دلار تهران حباب درهم را نشان می‌دهد، در اوج انتظارات افزایشی بازار ارز حباب درهم تا محدوده ۷۰۰ تومانی نیز رشد کرد ولی پس از افزایش خوش بینی ها نسبت به حصول توافق ابتدا آرام تا محدوده ۴۰۰ تومانی کاهش یافت و پس از آن امروز به زیر ۲۰۰ تومان رسید.

روز جمعه خبرگزاری رویترز مدعی شد که ایران توافق پیشنهادی اروپا را به شرط دریافت ضمانت های خاص می پذیرد، بازار جهانی نفت پیش از همه به این ادعا واکنش نشان داد و درهم نیز به نظر می رسد در حال پذیرش این واقعیت است زیرا بعضی سخنان امروز رییس جمهور را تایید تلویحی احیای برجام قلمداد کردند.

بررسی روند قیمتی درهم نشان میدهد که انتظارات در بازار درهم کاهشی شده است و این مسئله قیمت پیشنهادی خرید درهم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته هیجانات فروش در بازار درهم امروز افزایش یافت و نرخ های پرت هم از پیش بینی نرخ فردا، فروشندگان را تحریک به فروش درهم می کرد.

بر خلاف نرخ درهم بازار رسمی در معاملات امروز به روند افزایشی خود ادامه داد و در آستانه پله دوم کانال ۲۸ هزار تومانی قرار گرفت. دلار متشکل در معاملات امروز در محدوده ۲۸هزار و ۱۹۱ تومان به فروش رسید.

در این شرایط سکه امامی با امید به افزایش اونس در مقابل کاهش قیمت و از دست دادن حمایت خود مقاومت در ابتدا مقاومت کرد، ولی از میانه روز به بعد سد حمایتی سکه در محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شکست و سکه امامی تا محدوده ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان سقوط کرد.

با از دست رفتن دو حمایت مهم سکه، حباب سکه امامی تک رقمی شد و به زیر ده درصد سقوط کرد.