طلای جهانی در روزهای انتهایی هفته در مسیر صعودی قرار گرفت تا خریداران بازار سکه نیز کمی فعال تر شوند. طلا که روز چهارشنبه تا محدوده هزار و ۷۵۰ دلار پایین رفته بود، در روز پنج شنبه در آستانه مرز هزار و ۸۰۰ دلاری قرار گرفت. این موضوع موجب شد که فلز گران بهای داخلی در روز پنج شنبه تا محدوده ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رشد کند. در بازار نقدی خرد نیز بازیگران به سختی حاضر بودند که سکه خود را زیر مرز ۱۵ میلیون تومان به فروش برسانند. 

روز جمعه کمی طلا از موقعیت افزایشی روز پنج شنبه فاصله گرفت ولی هم چنان در سطح بالایی نسبت به روز چهارشنبه بسته شد و با توجه به ماندن نزدیک به محدوده هزار و ۷۸۰ دلار، احتمال ادامه روند افزایشی در هفته جاری نیز وجود دارد. این موضوع می تواند هم چنان از روند فلز گران بهای داخلی در روز جاری حمایت کند، خصوصا اینکه روند دلار در روز جمعه نزولی نبود و توانست خود را بالای محدوده ۳۱ هزار و ۴۰۰ تومان نگه دارد. 

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که دلار در روز جاری به بالای محدوده ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان نفوذ کند، احتمال دارد که سکه نیز به بالای مرز ۱۵ میلیون تومان بازگردد. با این حال با توجه به تعطیلات این هفته، دشوار است که خرید و فروش های معناداری در روز شنبه صورت بگیرد و به احتمال زیاد بازار حالت نیمه تعطیل خواهد داشت. 

photo_2022-08-06_09-59-47