اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی به اندازه ای دچار فشار فروش شد که در مقطعی حتی زیر مرز ۳۱ هزار تومان را تجربه کرد. به گفته فعالان، خبرها از شروع دور جدید از مذاکرات هسته ای در وین یکی از مهم ترین عواملی بود که فروش هیجانی را در بازار ارز بالا برد. گفته شده است، مذاکرات غیرمستقیم هسته ای آمریکا و ایران  پنج شنبه در وین ازسرگرفته می‎شود. رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز عنوان کرده است که  آماده سفر به وین برای گفت‌وگو بر مبنای متن جوزپ بورل هستم. 

در کنار احتیاط های ناشی از شروع دور جدید مذاکرات هسته ای، برخی فعالان باور دارند که در آستانه تعطیلات محرم، معامله گران نقدی ترجیح می دهند  که خرید جدیدی را انجام ندهند و منتظر بازگشایی بازار بعد از این تعطیلات باشند. 

در این شرایط برای بازیگران ارزی مهم است که در روزهای آتی و در بازار پشت خطی، اسکناس آمریکایی چه واکنشی به مرز حمایتی سنگین ۳۰ هزار تومان خواهد داشت. آخرین باری که خبرهای مربوط به مذاکرات هسته ای منتشر شد و ایران و آمریکا به صورت غیرمستقیم در قطر دیدار کردند، دلار مرز ۳۰ هزار تومانی را از دست نداد  و به سرعت به سوی کانال ۳۲ هزار تومانی بازگشت. دیشب نیز در بازار پشت خطی، معامله گران توانستند دلار را نزدیک به محدوده ۳۱هزار و ۲۰۰ تومان نگه دارند. افت دلار به زیر محدوده ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان می تواند این ارز را تا محدوده ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومان عقب ببرد.