یک مقام ارشد کاخ سفید گفته که دولت آمریکا دنبال استفاده از تحریم و انزوای اقتصادی علیه ایران است. برخی از فعالان ارزی باور دارند که این خبر می تواند وضعیت بازار در روز جاری را تحت تاثیر دهد و زمینه ساز حضور خریداران بیشتری در معاملات دلار شود.

با این حال، بخش دیگری از بازیگران ارزی معتقدند که بازار دیگر به اخبار و اظهارنظرهای مقام های نه چندان بالا، حساس نیست و اظهارات یک مقام ارشد کاخ سفید نمی تواند زمینه ساز نوسان معنادار در بازار شود. آن ها به نوسانات محدود اسکناس آمریکایی در هفته های اخیر اشاره می کنند و اعتقاد دارند که در روز جاری نیز دلار نوسان خاصی را ثبت نخواهد کرد. مطابق انتظار این گروه، امروز اسکناس آمریکایی از دامنه ۳۱ هزار و ۸۰۰ الی ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان خارج نخواهد شد. 

انتظارات متعارض معامله گران ارزی

به گزارش خبرگزاری فارس، «برت مک‌گورک»، مقام ارشد کاخ سفید مدعی شده که احیای برجام در آینده نزدیک را بعید می‌داند و کاخ سفید به دنبال استفاده از تحریم و انزوای اقتصادی علیه تهران است. این خبر انتظارات برخی معامله گران ارزی را صعودی کرده است. با این حال، برخی دیگر از معامله گران به اظهارات یک مقام ایرانی اشاره می کنند که احتمال عقب نشینی آمریکا را مطرح کرده است. معامله گران باور دارند تحت تاثیر صحبت های او، انتظارات کاهشی در بازار تقویت خواهد شد. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرده است که طرف های غربی در مذاکرات در حال تعدیل مواضع خود هستند. این موضوع می تواند احتمال احیای برجام را بالا ببرد و انتظارات کاهشی را فعال تر کند.