به گزارش اکوایران، قیمت دلار در بازار ارز امروز چهارشنبه 5 مرداد ماه نوسان صعودی محدودی را ثبت کرد . نرخ دلار امروز در مقایسه با روز قبل تقریبا 50 تومان رشد کرده بود . فعالان بازار ارز تهران معتقدند که  سیاست های جدید ارزی و کاهش حجم معاملات در بازار آزاد موجب توقف دلار  در یک محدوده خاص شده است. 

البته عده ای دیگر از معامله گران می گفتند که زمزمه هایی از سوی مهره های اصلی مذاکرات برجام مبنی بر  رسیدن برجام به ایستگاه پایانی موجب شده که بازیگران ارزی بی گدار به آب نزنند و با احتیاط بیشتری نسبت به خرید و فروش ارز اقدام کنند . 

نرخ حواله درهم نیر امروز اندکی افت کرد . قیمت درهم امروز 30 تومان پایین تر از دیروز مبادله شد. 

نرخ دلار در بازار های همسایه چند؟ 

در بازارهای همسایه هم  سرنوشت نرخ دلار مانند تهران رقم خورد . قیمت دلار در بازار سلیمانیه امروز نسبت به روز گذشته تفاوت چندانی نداشت اما در بازار هرات اسکناس آمریکایی با 80 تومان رشد بر روی مرز حساس قرار گرفت اما دوباره به پایین این مرز رفت. 

قیمت دلا در بازار رسمی 

قیمت دلار صرافی ملی هم امروز اندکی دیرتر از روزهای قبل اعلام شد. نرخ دلار صرافی ملی برای فروش امروز 27 هزار و 757 تومان بود که در مقایسه  با دیروز 37 تومان پایین تر بود . 

قیمت  دلار متشکل هم امروز نسبت به روز گذشته سه بار افت کرد. اسکناس  آمریکایی در بازار متشکل ارزی امروز به قیمت 27 هزار 652 تومان آغاز به کار کرد و در ادامه روز تا 27 هزار و 619 تومان پایین آمد. این قیمت نسبت به روز سه شنبه 37 تومان افت را نشان می دهد . 

بازار طلا و سکه قفل شد 

قیمت اونس طلا امروز در مقایسه با دیروز افت و خیز چشمگیری را ثبت نکرد  و در محدوده 1719 دلار معامله شد . در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار ظهر امروز 1 میلیون و 358 هزار و 200 تومان بود که نسبت به روز قبل تقریبا 2 هزار تومان افت کرده بود.

قیمت سکه هم امروز در محدوده 14 میلیون و 900 هزار تومان معامله شد که نسبت به دیروز تفاوت چندانی نداشت. ارزش ذاتی سکه  امروز 12 میلیون و 917 هزار تومان بود  و حباب سکه در محدوده 15 درصد قرار گرفت.