دلار در بازار پشت خطی با افزایش محدود خریدها موجب شد. این اتفاق زمینه رشد قیمت اسکناس آمریکایی تا محدوده ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومانی را فراهم کرد و ممکن است این روند منجر به ورود دلار به کانال ۳۲  هزار تومانی در ابتدای هفته جاری شود.

دلار در ماه ابتدایی تابستان در مقاطع کوتاهی توانست وارد کانال ۳۲ هزمان شود و حتی یک بار محدوده ۳۲ هزار و ۶۰۰ تومان را تجربه کرد. با این حال، عمده نوسانات اسکناس آمریکایی در تیرماه در کانال ۳۱ هزار تومانی صورت گرفت.در همان اوایل تیرماه قیمت اسکناس آمریکایی در مقطع کوتاهی وارد کانال ۳۰ هزار تومانی شد ولی به سرعت به بالای مرز ۳۱ هزار تومانی بازگشت.

به طور خلاصه دامنه نوسان دلار در ماه تیرماه بین محدوده ۳۰ هزار و ۳۰۰ الی ۳۲ هزار و ۶۰۰ تومان قرار داشت ولی این دامنه در نیمه دوم تیرماه محدودتر شد و بازه ۳۱ الی ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان را در بر گرفت.

با توجه به چنین روندی می توان حدس زد که در صورت تثبیت دلار بالای مرز ۳۲ هزار تومانی،‌ احتمال دارد که افزایشی ها با قدرت بیشتری وارد معاملات ارزی شوند. از آن سو، ریزش دلار به زیر مرز ۳۰ هزار تومان، زمینه ساز هجوم کاهشی ها به بازار خواهد شد.

شرایط بازار در روز ابتدایی مردادماه می تواند سیگنال معناداری را به معامله گران ارزی ارسال کند. در بازار پشت خطی، به نظر می رسید که گرایش قوی تری درباره افزایش محدود قیمت وجود دارد.