اگر امروز دلار زیر مرز ۳۲ هزار تومانی به کار خود در هفته جاری پایان دهد، پیامی معنادار به معامله گران ارزی مخابره خواهد شد. به باور برخی تحلیل گران،‌ در صورتی که این اتفاق رخ دهد، حداقل به طور موقت انتظارات افزایشی معامله گران ارزی کاهش خواهد یافت. 

در این میان، برخی معامله گران عنوان می کنند که سطح تقاضای نقدی و خرد در بازار بالاست ولی بازارساز توانسته است که با عرضه مساعد جلوی نوسانات معنادار را بگیرد. دبیر کل قانون صرافان نیز عنوان کرده است که بازار ارز به آرامش نزدیک شده و دیگر خبری از خرید و فروش‌های هیجانی نیست. با این حال،‌ دبیر کل صرافان در بخش دیگری از صحبت های خود معترف شده است که صف های ارزی در برابر برخی صرافی ها وجود دارد و عنوان کرده است که اگر تمام صرافی‌ها فروش داشته باشند و فعال‌تر شوند دیگر صفی مقابل صرافی‌ها نخواهیم داشت.

صف های ارزی بیشتر مربوط به تقاضای خرد است ولی به نظر می رسد سطح عرضه بخصوص در بازار حواله به گونه ای بوده است که قیمت دلار را زیر مرز ۳۲ هزار تومان نگه دارد. به باور فعالان، در صورتی که درهم بتواند به بالای خط ۸ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت شود، احتمال رشد قیمت اسکناس آمریکایی تا محدوده ۳۲ هزار و ۱۰۰ تومان وجود خواهد داشت. این در حالی است که در آخرین معاملات روز گذشته، دلار در محدوده ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان خرید و فروش می شد.