به گزارش اکوایران، بازار ارز تهران در ابتدای معاملات نقدی امروز سه شنبه 28 تیر ماه شاهد رشد 100 تومانی قیمت دلار در مقایسه با روز یکشنبه بود اما در ادامه معاملات نقدی قیمت دلار نسبت به دو روز قبل رنج شد. 

 در بازار  سلیمانیه هم قیمت  دلار امروز نسبت به روز قبل رنج بود . قیمت درهم نیز نوسان محدودی را در مقایسه با روز یکشنبه ثبت کرد. با این حال نرخ برابری درهم به دلار در تهران در کانال جدید قرار داشت.  

ترافیک سفر مقامات سیاسی به تهران

به عقیده برخی از تحلیلگران بازار ارز ، معامله گران دلار در شرایط ترافیک سفر مقامات سیاسی به تهران منتظر سیگنال های جدید هستند . رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه در تهران است  و با سید ابراهیم رئیسی  و رهبر انقلاب دیدار کرده است . قرار است  پوتین و وزیر خارجه سوریه هم راهی تهران شوند. 

به نظر می رسد محور اصلی رایزنی روسای جمهور روسیه و ترکیه  در تهران علاوه بر موضوع سوریه ، بحران اوکراین و امنیت مواد غذایی و بحث صادرات غلات اوکراین باشد .

پیام وندی شرمن به بازار دلار 

وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا  درباره برجام گفت: تحریم‌های ایران لغو می‌شود. شرمن گفته با لغو تحریم ها اقتصاد ایران  بهبود  پیدا می کند و ایران می تواند نفت بفروشد زیرا  جهان به نفت ایران احتیاج دارد.

افت اندک قیمت دلار رسمی 

قیمت دلار در صرافی ملی هم امروز در مقایسه با روز یکشنبه اندکی افت را ثبت کرد. نرخ دلار  امروز با 27 هزار و 889 تومان آغاز به کار کرد و قبل از ظهر به قیمت 27 هزار و 880 تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با دو روز قبل 28 تومان پایین تر بود . 

قیمت دلار متشکل هم امروز نوسان محدودی را تجربه کرد اما با قیمت های متفاوتی معامله شد. نرخ لار متشکل اظهر امروز 27 هزار و 742 تومان بود. 

کاهش قیمت طلا 18 عیار 

 قیمت اونس طلا امروز نسبت به دیروز 2 دلار کاهش یافت. این فلز زرد نگ داخلی امروز 1709 دلار بود . در بازار داخلی ایران هم ظهر امروز قیمت طلا 18 عیار 10 هزار و 200 تومان از ارزش خود را از دست داد و با قیمت 1 میلیون و 348 هزار و 700 تومان مبادله شد .

حباب سکه 17 درصد 

اما سرنوشت قیمت سکه امروز مانند روزهای گذشته رقم خورد. این فلز زرد رنگ داخلی امروز به قیمت 15 میلیون تومان معامله شد. با قیمت یاد شده ارزش ذاتی سکه 12 میلیون و 782 تومان است و حباب سکه در محدوده 17 درصد است.