سفر رئیس‌جمهور آمریکا به خاورمیانه موجب شده است که برخی معامله گران ارزی در قامت خریدار وارد بازار شوند. این موضوع زمینه ساز افزایش جزیی قیمت اسکناس آمریکایی در بازار شد و این ارز در برخی مقاطع در محدوده ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان مورد معامله قرار گرفت.

بخشی از معامله گران باور داشتند که صحبت های بایدن در ابتدای سفر به خاورمیانه و به رژیم صهیونیستی، نشان گر تفاوت رفتاری آشکاری از سوی آمریکا درباره توافق هسته ای با ایران نبود. بایدن بدون انعطاف پذیری خاصی عنوان کرده است که بحث تصمیم‌گیری در خصوص بازگشت به برجام به عهده ایران است.

با وجود رشد قیمت دلار در روز چهارشنبه،‌ معامله گران چندان ریسک زیادی نکردند و همین عامل نیز موجب شد که اسکناس آمریکایی از کانال ۳۱ هزار تومان خارج نشود. رشد قیمت دلار در هفته جاری بیشتر کنترل شده، بوده است و مدیریت بازار از دست بازارساز خارج نشده است.

این اتفاق در حالی رخ داده است که اخبار کانال های اطلاع رسانی معامله گران نشان می دهد که ارزش حواله درهم به سوی محدوده 8هزار و ۸۰۰ تومان حرکت کرده است و در بازار سلیمانیه عراق نیز دلار کمی رشد قیمت را به ثبت رسانده است. این شرایط نشان می دهد که سمت و سوی انتظارات تا حدی به سوی افزایشی های بازار است. با این حال،‌بازارساز با قدرت در هفته های اخیر نشان داده است که اجازه رشد قیمت دلار را به آسانی نمی دهد.