به گزارش اکوایران، دلار صرافی ملی هم امروز هماهنگ با دلار متشکل رشد کرد و وارد پله آخر کانال ۲۷ هزار تومانی شد. دلار در صرافی ملی امروز در محدوده ۲۷ هزار و ۹۰۹ تومان معامله شد. 

دلار  آزاد اما هنوز گرفتار اخبار برجامی است. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در این هفته به خاورمیانه سفر می کند. پیش تر اعلام شده بود موعد بعدی مذاکرات ایران و آمریکا درباره برجام بعد از سفر بایدن به خاورمیانه مشخص خواهد شد.  حال نتیجه سفر بایدن در عربستان و اسرائیل احتمالا بر آینده قیمت دلار تهران تأثیر می گذارد. اینکه عربستان بتواند انتظارات آمریکا برای تولید نفت را برآورده کند  یا نه. عاملی است که بر تصمیم بایدن برای بازگشت به برجام اثرگذار خواهد بود. 

بازارهای مرزی به خاطر تعطیلات عید قربان اعلام نرخ نمی‌کنند ولی نرخ برابری درهم به دلار آزاد گپ قیمتی قابل توجهی با دلار تهران دارد و  مقاومت دلار تهران در برابر نیروی افزایشی که از جانب درهم امارات وجود دارد باعث شده درهم نتواند رشد کند‌.

قیمت جهانی طلا همچنان کاهشی است و به کف نه ماهه رسیده است.داده های منتشر شده از آمار اشتغال غیر کشاورزی در روز جمعه بهتر از انتظار بوده و به همین دلیل احتمال افزایش نرخ بهره ۷۵ صدم درصدی در ماه جولای را تقویت میکند.  افزایش نرخ بهره آمریکا موجب تقویت دلار و بازده اوراق قرضه بلندمدت آمریکا شده و طلا را به عنوان دارایی مقابل دلار تضعیف می کند. با وجود کاهش قابل توجه اونس جهانی و ثابت بودن دلار، سکه طلا  نسبت به کاهش قیمت مقاومت می کند. ارزش ذاتی سکه طلا با استفاده از قیمت طلا و نرخ دلار محاسبه می شود و مقاومت سکه امامی در برابر کاهش قیمت ها باعث افزایش حباب سکه امامی به بالای ۱۶ درصد شده است. محمد کشتی آرای کارشناس ارشد طلا در گفت و گو با پایگاه خبری اتاق ایران گفته که علت افزایش حباب سکه به خاطر توقف ضرب سکه از سال ۹۷ است. او گفته بانک مرکزی تنها متولی ضرب سکه در کشور است که از سال ۹۷ اقدام به ضرب سکه نکرده و محدودیت عرضه در شرایط اقتصادی امروز موجب افزایش حباب سکه شده است. قیمت سکه امامی امروز در محدوده ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قرار گرفت و ربع سکه در محدوده ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.