به گزارش اکوایران٬ برخی فعالان عنوان می کنند که بازارساز بخشی از عرضه خود را در بازار حواله درهم صورت می دهد. به باور آن ها، بازارساز با همکاری برخی صادرکننده ها در بازار درهم اقدام به فروش آتی ارز می کند و این موضوع موجب شده است که در بازار همسایه تمایل برای خرید در برخی مواقع پایین بیاید. زمانی که ارزش درهم نزولی می شود، در بازار هرات نیز بازیگران خریدار فعالیت خود را کاهش می دهند  و به تبع این اتفاق، جسارت خریدار نیز در بازار داخلی افت می کند.

با وجود عرضه ارز، اخیرا رابرت مالی در مورد مذاکرات هسته ای دوحه عنوان کرده است که طرف ایرانی در ابتدا باید با خود گفتگو کند، عاملی که مورد توجه بازیگران افزایشی بازار قرار گرفته است و ممکن است وضعیت معاملات دلار در روز جاری را تحت تاثیر قرار دهد.

در کنار این دیروزاونس طلا به یکباره افت سنگینی را تجربه کرد و ممکن است برخی سکه بازان برای جبران اثر کاهشی این اتفاق، در موقعیت خرید بازار دلار قرار بگیرند. بالا رفتن دلار شاید کمک کند که ارزش دارایی سکه بازان به طور معنادار پایین نیاید.

اگر دلار امروز به بالای سطح ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان برود، شانس با افزایشی های بازارخواهد بود و رفتن به زیر کانال ۳۱ هزار تومانی، قدرت نمایی کاهشی ها را بیشتر خواهد کرد.

photo_۲۰۲۲-۰۷-۰۶_۰۹-۱۰-۱۹