به گزارش اکوایران، معاملات فردایی ارز ممنوع شد. تعدادی از حساب ها مسدود شدند و تعدادی از سایت ها و کانالهای تلگرامی مسدود شدند. در این شرایط با ظهور قیمتی جدید به نام نرخ توافقی در بازار، قیمت ها کنترل شد.

دلار آزاد از هفته گذشته، در کُنج قیمتی اسیر شده که در هنگام برخورد به سقف کاهش می یابد و در کف محدوده جدید با افزایش قیمت مواجه می‌شود. تحلیلگران تکنیکالی معتقدند شکست بازه قیمتی می تواند جهت حرکت دلار را مشخص کند.

نرخ ها در بازار آزاد امروز متفاوت بود. امروز دلار هرات کاهش یافت، دلار تهران درجا زد ولی افزایش قیمت درهم و دلار سلیمانیه باعث شد گپ قیمتی میان نرخ دلاری درهم و دلار سلیمانیه با دلار تهران افزایش یابد. فاصله قیمتی به وجود آمده میان نرخ دلاری درهم با دلار تهران بیشتر از روال معمول است که تحلیلگران این اتفاق را به خاطر افزایش عرضه ارز توسط بازار ساز در بازار تهران می دانند.

در بازار رسمی نیز افزایش فاصله قیمت دلار نیما با بازار آزاد باعث شده بود که برخی تصور کنند که عدم افزایش نرخ نیما به خاطر آن است که به جای ارز ترجیحی قیمت کالاهای وارداتی را تعدیل کند ولی امروز محمد هادی سبحانیان معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت هدف دولت ایجاد نرخ جایگزین برای ارز ترجیحی نیست و دلار نیما به مرور زمان فاصله خود را با دلار تهران به حداقل خواهد رساند. صادر کنندگان در تامین نهاده های تولیدی با قیمت ارز نیما دچار مشکل شده بودند که با سیاست گذاری جدید بانک مرکزی مرتفع میشود.

دلار صرافی ملی امروز در محدوده ۲۷۶۷۱ تومان روی تابلوی صرافی برای فروش درج شد.

قیمت سکه رفاه  با فاصله دویست هزار تومانی از بازار آزاد امروز در محدوده ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار گرفت. با کنترل قیمت ارز در محدوده‌ی فعلی سکه نسبت به کاهش مقاومت می کند و حباب سکه رفاه به محدوده ۱۳ درصدی وارد شده که کم سابقه است.