به گزارش اکوایران، قیمت طلا در اولین روز هفته در بازارهای جهانی در همان محدوده مرز 1838 دلاری کار خود را خاتمه داد. این در حالی بود که هم تحلیل گران و هم سرمایه گذاران خرد پیش بینی کرده بودند که این روزها طلا در منگنه میان عوامل صعودی و نزولی در محدوده قیمتی مشخص نوسان خواهد داشت و در اولین روز که پیش بینی ها درست آب درآمد.

در حالی که تورم و نگرانی ها نسبت به رشد اقتصاد جهانی عوامل پشتیبان قیمت طلا هستند، سیاست های تهاجمی انقباضی فدرال رزرو و بانک های مرکزی دیگر فشار نزولی شدیدی بر قیمت دارایی های بدون نرخ سود وارد می کند.

طلا در ساعات اولیه روز تحت تاثیر عقب نشینی شاخص دلار و نرخ سود اوراق قرضه آمریکا رشد قیمت داشت اما بازار تحت تاثیر سخنان انقباضی کریستوفر والر از مقامات فدرال رزرو نتوانست رشد قیمتی خود را حفظ کند و به محدوده اولیه خود بازگشت. در حقیقت طلا در زمان کنونی در تعادل قرار دارد و یک کاتالیزور جدید برای سقف شکنی و یا ریزش به کانال پایین تر نیاز است.

این هفته قرار است تعدادی از مقامات فدرال رزرو در کنگره آمریکا سخنرانی داشته باشند و پیش بینی می شود که سیگنال های بیشتر انقباضی به بازارها مخابره شود. موضوعی که می تواند برای بسیاری از بازارها ناخوشایند باشد. در حال حاضر بازار رمزارزها نیز در وضعیت وخیمی به سر می برد و بسیاری از ارزهای بزرگ دیجیتال با افت شدید قیمتی فاصله زیادی با روزهای اوج خود گرفته اند. نرخ بهره بالا علاوه بر طلا خبر خوبی نیز برای بازار سهام نیز به حساب نمی آید.