معامله گران ارزی به صورت موقت تمایل چندانی برای خرید ارز ندارند. آن ها در ۲ روز اخیر بیشتر ترجیح داده اند که با احتیاط رفتار کنند و به راحتی در موقعیت خرید یا فروش قرار نگیرند. به نظر می رسد رفتار بازارساز و تلاش جدی برای جلوگیری از عدم رشد بیشتر دلار موجب شده است که معامله گران به صورت موقت از رفتار هیجانی پرهیز کنند.

عقب نشینی معامله گران موجب شده است که اسکناس آمریکایی به زیر مرز ۳۲ هزار تومانی برود و در محدوه حساس ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومانی قرار بگیرد. تحلیل گران فنی باور دارند در صورت شکست محدوده قیمتی ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان، احتمال افزایش سرعت افت دلار وجود خواهد داشت و بازار برای قرار گرفتن در موقعیت افزایشی نیاز دارد که از مقاومت ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان با قدرت عبور کند.

در شرایطی که دلار در روزهای اخیر توان افزایش قیمت نداشته است، برخی از معامله گران نگران آینده میان مدت بازار هستند. افزایش سرعت رشد نرخ تورم در سال جاری موجب شده است که انتظارات افزایشی در بازار دلار نیز تقویت شود. به باور شماری از فعالان تا این انتظارات تغییر پیدا نکند، بازارساز تنها به صورت موقت می تواند نرخ ارز را مدیریت کند. به نظر می رسد سیاست گذار نیز قصد دارد با پمپاژ اخبار مثبت یا اعلام نرخ توافقی صرافی ها، ذهنیت بازیگران آماتور بازار را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، این سیاست در مقاطع مختلف تنها به صورت کوتاه مدت زمینه ساز محدود کردن نوسانات افزایشی شده است.

photo_۲۰۲۲-۰۶-۲۰_۰۹-۰۴-۳۴