حباب سکه به حدود ۱۱.۸ درصد رسیده است. این سطح از حباب در شرایطی که دلار در مسیر افزایشی حرکت نمی کند، برای بازیگران بازار فلز گران بهای داخلی پیام مساعدی ندارد. به باور برخی تحلیل گران در زمانی که قیمت دلار در مسیر صعودی قرار دارد، می توان گفت که سکه بازان به استقبال بیشتر نرخ ارز رفته اند. ولی در شرایطی که اسکناس آمریکایی در وضعیت افزایشی قرار ندارد، روز به روز احتمال شکست حباب سکه نیز بیشتر خواهد شد. 

photo_۲۰۲۲-۰۶-۲۰_۰۹-۰۴-۳۳

روز گذشته ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در نزدیکی محدوده ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار داشت. این در حالی بود که در بازار ازاد فلز گران بهای داخلی در محدوده ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می شد و در بازار خرد سکه نیز کمتر معامله گری تمایل به فروش زیر  محدوده ۱۵میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نداشت. به این ترتیب می توان گفت بین قیمت بازار و ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در روز یک شنبه حداقل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فاصله وجود داشت.

به باور برخی تحلیل گران اگر قرار باشد سکه امامی در مسیر نزولی قرار نگیرد، دلار حداقل باید به بالای مرز ۳۲ هزار تومان برگردد. در غیر این صورت، در روز جاری احتمال دارد فلز گران بهای داخلی به راحتی به زیر حمایت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برود. البته امید برخی سکه بازان این است که تقاضا از بازار محدود شده دلار به بازار فلز گران بهای داخلی سرازیر شود. این عده به دلیل محدودیت های بازار ارز، حباب سکه را چندان غیرعادی تلقی نمی کنند.