به گزارش اکوایران، این جمله پشت میزهای معاملاتی تکرار می شود زیرا پیش بینی می شود فدرال رزرو نرخ های بهره را شدید تر از آنچه پیش بینی می شد افزایش دهد.

پس از انتشار گزارش های تورم آمریکا در روز جمعه، پیش بینی ها از سرعت رشد تورم در آمریکا افزایش یافت و همین مسئله منجر به فشار فروش و سقوط سرمایه ها در بازارهای مالی بین المللی شد.

معامله گران اکنون پیش بینی افزایش نرخ بهره ۷۵ صدم درصدی در ماه سپتامبر را دارند. این یعنی نرخ بهره آمریکا در ماه سپتامبر به ۱.۷۵ درصد خواهد رسید. سیاست های پولی انقباضی تهاجمی تر نیز در بانک مرکزی اروپا دیده می شود.

بازارهای سهام آسیایی و اروپا سقوط کرده اند و کاهش ۲.۶ درصدی شاخص اس اند پی ۵۰۰ بازار سهام آمریکا را در مسیر نزولی قرار داده است. این شاخص از سقف خود در ماه ژانویه ۱۹ درصد کاهش یافته است. شاخص نزدک ۱۰۰ نیز از سقف ماه ژانویه ۲۹ درصد کاهش یافته است.

در بازار اوراق قرضه وقتی از نزدیک به نمودار ها نگاه کنید بخشی از بازدهی منحنی اوراق قرضه با نگرانی از اینکه افزایش شدیدتر نرخ بهره منجر به کندی اقتصاد خواهد شد معکوس شد.

بدهی دوساله آلمان که حساس ترین بدهی نسبت به سیاست هاست برای اولین بار در یک دهه گذشته به بالای ۱ درصد رسید و بازدهی اوراق قرضه ایتالیا به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۴ رسیده است.

 این ارزیابی مجدد بر اساس داده هایی انجام می شود که نشان می دهد رشد قیمت ها در بزرگترین اقتصاد جهان به بالاترین حد خود در چهل سال اخیر رسیده است و احساسات مصرف کننده در پایین ترین سطح خود قرار دارد. این خبر امیدها مبنی بر اینکه تورم آمریکا اوج خود را پشت سر گذاشته از بین برد و امیدها مبنی بر تعدیل سیاست های انقباضی فدرال رزرو را تضعیف کرد.

مکس کتنر استراتژیست دارایی در اچ اس بی سی می گوید: مشکل ریسک دارایی ها پیچیده شده است. ما بین دو گزینه بد انتخاب کردیم، تورم قوی تر یا رشد ضعیف تر.

با تغییر بزرگ روز جمعه، راه باریک و طلایی فرود نرم دور از انتظار است.

با افزایش فوق العاده نرخ بهره که در دستور جلسه فدرال رزرو قرار دارد، شاخص استوک ۶۰۰ اروپا با ۲.۳ درصد کاهش در پایین ترین سطح خود از مارس قرار گرفت و قراردادهای نزدک ۱۰۰ تا ۳.۵ درصد کاهش یافت. سهم های فناوری بیشترین آسیب را داشته اند‌.

در موج فروش مربوط به آمریکا دلار یک استثنا بود. دلار بزرگترین ذینفع تقاضای پناهگاه امن سرمایه از توکیو به نیویورک بود‌. شاخص دلار آمریکا برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در سال ۲۰۲۲ نزدیک شد.

سرمایه گذاران مورگان استنلی در یاد داشتی در روز دوشنبه گفتند که احساس افسردگی مصرف کننده یک تهدید کلیدی برای سهام ایالات متحده آمریکا است. صرف ریسک سهام ایالات متحده آمریکا رشد را منعکس نمی کند و افزایش فشار عرضه سهام و کاهش تقاضا باعث شده سهامدار  تصمیم به کاهش قیمت بگیرد.

استراتژیست های گروه گلدمن ساکس به رهبری دیوید جی. کاستین می گویند که برآورد های درآمد های شرکت های ایالات متحده هنوز خیلی بالاست و انتظار ارزیابی کاهشی مجدد هنوز وجود دارد.

 مایکل هیوسون تحلیلگر ارشد بازار  در سی ام سی مارکت انگلستان گفت: با وجود  بازگشت اس اند پی ۵۰۰ و نزدک ۱۰۰ به پایین ترین سطح ماه گذشته، احتمال کاهش بیشتر وجود دارد. در عرض چند روز بازار ها از خوش بینی از اینکه تورم ممکن است در آستانه سقوط باشد، به نگرانی فزاینده رسیده مبنی بر اینکه ما نه تنها می توانیم قیمت های بالاتر را ببینیم، بلکه قیمت ها می توانند مدت طولانی تری از سطحی که تصور می‌شد در آن باقی بمانند بالاتر بروند.

 در همین حال دلار آمریکا در برابر همه همتایان اصلی خود در روز دوشنبه صعود کرد و کرون نروژ و دلار استرالیا بزرگترین بازندگان در مقابل دلار آمریکا بودند.

 جورج ساراولوس، رییس  تحقیقات ارزهای جهانی در دویچه بانک لندن، در یادداشتی نوشت: دلار آمریکا نقش پوشش رکود تورم جهانی را بر عهده گرفته است و پول نقد آمریکا جزء معدود دارایی های  مالی است که بازدهی ارائه میکند.