به گزارش اکوایران، دلار متشکل امروز در پایین کانال ۲۷ هزار تومان روی تابلوی صرافی ثبت شد. قیمت دلار صرافی ملی در خلاف جهت دلار متشکل امروز یک پله افزایش یافت و ۲۶۷۶۹ تومان معامله شد.

 قیمت یورو امروز در بازار متشکل و تابلوی صرافی کاهش یافت. علت کاهش قیمت یورو به خاطر کاهش نسبت برابری دلار به یورو پس از گزارش تورم آمریکا است. در گزارش تورم ماه می تورم آمریکا رکورد ۴۱ ساله خود را زد و پس از آن با پیش بینی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، شاخص دلار و بازدهی اوراق خزانه افزایش یافت. علت تضعیف نسبت برابری یورو به دلار، تقویت دلار می باشد.

همسویی عوامل اثرگذار بر قیمت طلا

در گزارش تورم ماه می آمریکا که در روز جمعه منتشر شد. در اتفاقی کم نظیر قیمت طلا، اوراق خزانه و شاخص دلار همزمان با هم صعودی شدند. تورم بالای آمریکا باعث تشدید سیاست های انقباضی فدرال رزرو خواهد شد. در شرایط رکود تورمی، بازدهی اوراق  ده ساله خزانه آمریکا که نشان دهنده نرخ معامله بدون ریسک  است به حدود ۳.۱۶ درصد رسید.

طلا غالبا روندی معکوس با اوراق قرضه دارد ولی به نظر می رسد معامله گران طلا پس از گزارش روز جمعه ریسک های رکود تورمی، اختلالات عرضه کالاها و مشکلات جنگ روسیه را مهم تر ارزیابی کردند و به آغوش طلا به عنوان دارایی امن سرمایه گذاری پناه بردند در نتیجه اونس جهانی طلا نیز با افزایش در محدوده ۱۸۷۰ دلار معامله شد.

طلای داخلی نیز تحت  تأثیر افزایش طلای جهانی و قیمت دلار غیر رسمی امروز افزایش یافت. قیمت هر قطعه سکه امامی امروز حدود ۲.۵ درصد افزایش یافت و حباب سکه در محدوده ۱۰.۵ درصد قرار گرفت.  ربع سکه نیز در مرز ۶ میلیون تومان معامله شد.