بخشی از معامله گران باور دارند که دلار در هفته جاری وارد کانال جدیدی خواهد شد. این دسته به طور مرتب عنوان می کنند که در روزهای آتی، در شورای حکام قطعنامه ای بر علیه ایران امضا می شود و بازار ارز در واکنش به تنش بیشتر روابط ایران و غرب، با تقاضای احتیاطی بیشتری مواجه خواهد شد،‌ امری که می تواند زمینه ساز صعود کانالی اسکناس آمریکایی شود. در مقابل این گروه،‌ افرادی حضور دارند که معتقدند، بازارساز خود را آماده می کند که با قدرت زیاد در برابر صعودی های بازار ایستادگی کند و اجازه تثبیت دلار بالای مرز جدید را ندهد. 

به نظر می رسد در هفته جاری، مبارزه بزرگی بین نوسان گیران بازار ارز و بازارساز صورت بگیرد. برنده این مبارزه در تثبیت یا عدم تثبیت اسکناس آمریکایی بالای مرز مشخص خواهد شد. به عنوان مثال گفته می شود که ساعت معاملاتی بازار متشکل ارز ایران از روز دوشنبه ۱۶ خرداد لغایت پنجشنبه ۱۹ خرداد تا ساعت ۱۸ افزایش یافته است. برخی فعالان باور دارند که این اتفاق به معنای آن است که بازارساز در بازار رسمی قصد دارد از کانال صرافی های مجاز میزان عرضه خود را بالا ببرد. 

برخی از معامله گران نیز باور دارند که در هفته گذشته به دلیل تعطیلات ۳ روزه، میزان تقاضای مسافرتی زیاد شده بود. ولی با کاهش این بخش از تقاضا می توان انتظار داشت که در روز جاری، دلار کم نوسان تر باشد. کسانی که درباره دلار دیدگاه سیاسی دارند، با نظر این بخش از بازار چندان موافق نیستند. 

اتفاق دیگر مربوط به بازار خبری بود به بخش آنلاین دنیای اقتصاد رسید بانک مرکزی قصد دارد از امروز عرضه ارز را بالا ببرد گفته می شود هدف قیمتی بانک مرکزی برای دلار بازار عدد 29 هزار تومان است.