در حالی که دلار در بازار کانال قیمت جدیدی را فتح کرد، در بازار نیما، این ارز در کانال ۲۵ هزار تومانی گرفتار شده است. برخی تحلیل گران اعتقاد دارند که بازارساز در بازار نیما گرفتار قیمت گذاری شده است که ۴ سال درباره دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به آن مبتلا بود. در مقابل عده دیگری باور دارند که بازارساز از طریق بازار نیما سعی دارد این پیام را  منتقل کند که قیمت دلار در این بازار به دیدگاه سیاست گذار نزدیک است و قیمت دلار آزاد را به رسمیت نمی شناسد و سعی خواهد کرد که آن را به سوی محدوده های پایین تر هدایت کند. 

در حالی که قیمت دلار در نیما در کانال ۲۵ هزار تومان ثابت شده است، معامله گران افزایشی بازار آزاد سعی دارند با برجسته کردن اخبار سیاسی، اسکناس آمریکایی را به سوی محدوده های بالاتر هدایت کنند. آن ها این خبر را برجسته می کردند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود به شورای حکام اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌ شده ایران به بیش از ۱۸ برابر حد مجاز در برجام است و این موضوع ممکن است موجب شود که قطعنامه بر علیه ایران به امضا برسد. 

تحلیل گران فنی نیز باور دارند در صورتی که دلار بتواند بالای مقاومتی روزهای گذشته تثبیت شود، با سرعت در کانال جدید پیش روی خواهد کرد.