سکه امامی در بازار نقدی از مرز ۱۵  میلیون تومانی عبور کرد و کمتر فروشنده ای حاضر بود در روز دوشنبه فلز گران بهای داخلی را زیر این مرز به فروش برساند. با این حال، در بازار فردایی، دیشب سکه به انتهای محدوده ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عقب نشینی کرد تا بازار برای شروع روز جاری، سیگنال اصلاح قیمت را دریافت کند. 

photo_۲۰۲۲-۰۵-۳۱_۰۹-۲۰-۴۲

در حالی که از بازار فردایی علامت کاهش موقت به بازار نقدی ارسال می شود، از بورس کالا، سیگنال صعودی قوی مخابره شده است. دیروز در  بورس کالا، سکه رفاه نه تنها بالای کانال ۱۵ میلیون تومانی به فروش می رفت که بازار حتی شاهد رشد قیمت تا نزدیک محدوده ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. 

بیشتر فعالان باور دارند که معامله گران سکه نسبت به آینده اسکناس آمریکایی و افزایش آن،‌ امیدوار هستند. همین موضوع موجب شده است که در بازار نقدی تمایل به فروش فلز گران بهای داخلی کاهش پیدا کند. ارزش ذاتی سکه هنوز با کانال ۱۴ میلیون تومانی فاصله زیادی دارد و این موضوع موجب می شود که خرید فلز گران بهای داخلی پرریسک به حساب بیاید. 

اگر قرار باشد فلز گران بهای داخلی به حباب صفر برسد، ارزش دلار در بازار داخلی باید 2هزار تومان از سطح قیمتی کنونی بیشتر شود. 

photo_۲۰۲۲-۰۵-۳۱_۰۹-۲۰-۴۱