به گزارش اکوایران، عمان و قطر در مسئله برجام به عنوان میانجی عمل کرده اند و خبرگزاری رسمی ایران(ایرنا) و عمان (العمانیه) برجام را یکی از محورهای مورد صحبت در سفر روز قبل رییس جمهور اعلام کرده اند. امروز پس از سفر رییسی نیز بلومبرگ به نقل از وزیر خارجه قطر گزارش کرد ایران آماده بازگشت به توافق با قدرت های جهانی با یک راه حل میانه است. 

معامله گران با توجه به نقش میانجی عمان کمی احتیاط را افزایش دادند تا نتیجه این سفر در اظهار نظرهای سایر طرف های برجامی هم بررسی شود به همین دلیل دلار تهران نوسان اندکی داشت.

 دلار متشکل در ادامه روند افزایشی این هفته امروز وارد کانال ۲۶ هزار تومان برای فروش شد و این محدوده را لمس کرد. این قیمت بالاترین قیمت دلار متشکل در سال جدید بوده است. دلار متشکل در پایان روز در قیمت ۲۵۹۷۷ تومان برای فروش روی تابلوی صرافی ثبت شد. 

قیمت دلار صرافی ملی نیز امروز ۲۵۵۹۱ تومان برای خرید بوده است.

روز قبل فاصله دلاری درهم و تتر با دلار تهران کاهش یافته بود که در صورت ادامه می‌توانست انتظارات کاهشی را تقویت کند ولی امروز این فاصله به روال این دو هفته اخیر بازگشت تا بازار در تعیین قیمت ها همچنان بلاتکلیف بماند.

با تقویت قیمت اونس طلا قیمت سکه همچنان بالای نیمه کانال ۱۴ میلیونی معامله می شود که اگر به واسطه کاهش دلار و اونس تحت تأثیر قرار نگیرد و در این محدوده تثبیت شود می تواند تا قیمت سقف تاریخی خود افزایش یابد.