به گزارش اکوایران، همسو شدن انتظارات تورمی ناشی از حذف ارز ترجیحی و افزایش بدبینی نسبت به شکست مذاکرات باعث شد دلار آزاد دو سد قیمتی متوالی خود را بشکند ولی با اظهارات مثبت مقامات ایرانی و اروپایی خوش بینی ها پر رنگ تر شد و مانع از ورود دلار به کانال بالاتر شد. البته عدم پاسخگویی آمریکا به ابتکارات مطرح شده ایران به واسطه اروپایی مانع از برگشت دلار به کانال قبلی شده است و دلار در این هفته در یک محدوده درجا می زند.

دلار در بازار نیما پس از ورود به کانال ۲۵ هزار تومانی موفق به تثبیت در این محدوده نشد و هم اکنون در محدوده ۲۴۸۷۷ تومان برای خرید متقاضی وجود دارد.

طبق اطلاعیه بانک مرکزی در روز قبل مازاد عرضه ارز در سامانه نیما و متشکل در اردیبهشت ماه وجود داشته است.

در بازار مرزی غرب کشور فاصله قیمتی دلار سلیمانیه با دلار تهران از بین رفت و دلار در سلیمانیه در آغاز معاملات کمتر از دلار تهران معامله شد. به نظر می رسد فروکش کردن هیجانات معاملاتی در این مرز روانی و اخبار مثبت برجامی منجر به افزایش احتیاط و از بین رفتن گپ قیمتی  دلار سلیمانیه با دلار تهران شده است و دلار در سلیمانیه یک پله پایین تر از نرخ تهران معامله میشود.

در بازار مرزی شرق کشور، دلار هرات با یک پله کاهش نسبت به روز قبل معامله شد.

در مقایسه قیمت های دلار در بازار مختلف، قیمت تتر در این هفته بیشترین فاصله را با سایر بازارها داشته است و بالاتر از سایر بازار ها معامله شده است. این استیبل کوین بر پایه دلار، امروز مانند سه روز گذشته در محدوده پایین کانال قیمتی خود فروخته شد. در صورتی که فاصله قیمتی تتر و نرخ دلاری درهم به عنوان لیدرهای اخیر بازار با دلار تهران از بین برود میتوان نتیجه گرفت که  انتظارات افزایشی در بازار از  بین رفته است و آن زمان انتظارات کاهشی افزایش خواهد یافت.

درهم در معاملات روز جاری یک پله کاهش یافته است. نرخ دلاری درهم بر اساس نرخ برابری درهم به دلار نشان دهنده دست برتر خرید در بازار درهم می باشد.

در بازار طلا و سکه علی رغم افزایش ارزش ذاتی طلا به خاطر افزایش قیمت اونس، قیمت ها کاهشی بوده است. 

حباب سکه امامی نیز از حدود بالای ده درصد به حدود ۷.۶ درصد در روز جاری رسیده است. قیمت سکه امامی در محدوده ۱۴ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان قرار دارد. در صورتی که جهت انتظارات بازار تغییر نکند و روند قبلی ادامه داشته باشد کاهش حباب ها در بازار طلا به عنوان فرصت خرید توسط معامله گران بنیادی شناخته خواهد شد.