به گزارش اکوایران، دلار آزاد که در هفته گذشته با سقف شکنی های پی در پی به محدوده ۳۰۸۵۰ تومان رسیده بود با کاهش بدبینی نسبت به شکست مذاکرات برجام امروز تا محدوده ۳۰۱۰۰ تومان عقب نشینی کرد.

با کاهش قیمت دلار تهران دلار سلیمانیه نیز کاهش یافت ولی یک پله بالاتر از نرخ دلار تهران در قیمت ۳۰۲۰۰ تومان معامله شد.

دلار هرات در واکنش به روند نزولی بازار امروز تا پله دوم کانال ۲۹ هزار تومانی کاهش یافت ولی در ادامه در قیمت ۲۹۳۲۰ تومان معامله شد.

کاهش قیمت تتر در روز جاری بیشتر از سایر  ارزها بود. قیمت تتر علاوه بر عوامل داخلی تحت تأثیر نرخ جهانی تتر هم قرار گرفت. بازار ارزهای دیجیتال در سراشیبی سقوط قرار گرفته اند‌ و همین امر حتی استیبل کوین ها را هم تحت تأثیر قرار داده و نرخ برابری یک به یک تتر به دلار از بین رفته است. بازار در سقوط دست جمعی کریپتوکارنسی ها نسبت به ذخایر نقدی کافی پشتوانه تتر دچار تردید شده است. و کاهش نسبت برابری تتر به دلار به همراه روند منفی بازار ارز در روز جاری باعث کاهش ۹۵۰ تومانی تتر نسبت به پنج شنبه شد.

همراه با موج کاهشی بازار امروز درهم به محدوده ۸۲۱۰ تومان رسید نرخ برابری درهم به دلار نشان میدهد معامله گران درهم هنوز دست برتر خرید را را نسبت به دلار تهران دارند.

تحلیل هایی که امروز  امیدوار به  ادامه روند کاهشی بازار بودند نسبت به از سرگیری مذاکرات خوش بین بودند ولی بعضی ها هم معاملات منفی امروز را اصلاح بازار بعد از صعود تند دلار در هفته قبل می دانستند و با تکیه بر انتظارات تورمی جامعه انتظار کاهش زیادی برای بازار ارز متصور نبودند. 

در میان بازارها متفاوت ترین رفتار در بازار طلا دیده شد. با کاهش ارزش اونس و دلار بازار منتظر کاهش قیمت ها بود ولی کاهش قیمت ها در بازار طلا متناسب با انتظارات نبود و حباب طلای آب شده به حدود ۴۰ میلیون تومان در هر کیلوگرم رسید و بیشتر از ارزش ذاتی معامله شد.

قیمت سکه امامی حدود ۶۸۰ هزار تومان کاهش یافت و به ۱۴ میلیون و ۹۲ هزار تومان رسید. در روز کاهشی بازار طلا در  حالیکه ارزش ذاتی سکه به زیر کانال ۱۳ میلیونی رسیده است معامله گران سکه رفاه در بازار بورس امروز در قیمت های مثبت معامله کردند و حجم معاملات در دو روز متوالی معاملاتی در بازار بورس کالا سه برابر میانگین حجم ماهانه بوده است که در صورتی که دلار زیر حمایت ۳۰ هزار تومانی تثبیت نشود نشان دهنده انتظار ادامه روند افزایشی در بازار طلا است.