معامله گران سکه مانند دلاری ها در تعطیلات عید فطر فعالیت چندانی در بازار نداشتند. با این حال، سکه نسبت به دلار شرایط سخت تری برای حفظ قیمت خود در محدوده پیش از تعطیلات عید فطر دارد. 

سکه از یک سو در روز پنج شنبه با کاهش تقاضای فیزیکی و تقاضای مصرفی مواجه است و از سوی دیگر بهای اونس طلا در بازارهای جهانی چندان عملکرد درخشانی نداشته و حتی در مقاطعی به زیر محدوده هزار و 870 دلار رفته است. 

با اونس طلای زیر هزار و 870 دلار، ارزش ذاتی سکه حتی می تواند به سوی محدوده 12 میلیون و 300 هزار تومان برود که فاصله بسیار معناداری با قیمت بازار دارد. با این سطح از ارزش ذاتی، حتی احتمال دارد که فلز گران بهای داخلی به زیر مرز 13 میلیون تومانی بازگردد. 

با این حال، بخشی از معامله گران باور دارند که سکه بازان در روز پنج شنبه اجازه افت فلز گران بهای داخلی به زیر مرز 13میلیون تومانی را نخواهند داد. آن ها ممکن است سعی کنند برای خنثی کردن اثر افت اونس طلا، قیمت دلار را بالا ببرند. 

در صورتی که سکه از سوی هیچ متغیر بنیادی تا روز شنبه حمایت نشود، دیگر ماندن فلز گران بهای داخلی بالای مرز 13 میلیون تومانی بسیار دشوار خواهد بود. سکه در شرایطی ممکن است در مسیر نزولی قرار بگیرد که بسیاری از معامله گران درانتظار ورود این فلز گران بها به کانال 13 میلیون تومانی بودند.