به گزارش اکوایران، بانک مرکزی در روز تعطیلی بازار نرخ فروش ارز متشکل را نسبت به پایان معاملات دیروز، دو پله افزایش داد و به قیمت ۲۵۹۴۲ تومان روی تابلوی صرافی درج شد. با تعطیلی بازار آزاد افزایش ۱۸۲ تومانی قیمت فروش دلار متشکل، باعث کاهش اختلاف قیمت دلار متشکل و آزاد به ۲۱۵۰ تومان شد. اختلاف نرخ آزاد و متشکل در مدت مشابه هفته قبل تا حدود ۲۵۰۰ تومان پیشروی کرده بود.

همزمان با بازار متشکل،بانک مرکزی نرخ فروش دلار در صرافی های بانکی را ۱۸۳ تومان افزایش داد نرخ فروش دلار در صرافی های بانکی ۲۵۸۱۴ تومان شد.

معامله گران در بازار نیما اما امروز کاهشی عمل کردند و نرخ فروش خود را ۶۷ تومان نسبت به روز گذشته کاهش دادند.

قیمت یورو و پوند در روند افزایشی دلار کاهشی شده است. علت این کاهش به خاطر تغییر نرخ برابری دلار به یورو و پوند می باشد. شاخص دلار به خاطر افزایش نرخ بهره بانک مرکزی در روز چهارشنبه تقویت شده است و همین امر موجب تضعیف سایر ارزها در مقابل دلار شده است. 

قطع گاز بلغارستان و لهستان به خاطر ناتوانی در پرداخت پول گاز روسیه به روبل، ضربه دیگری به مهم ترین شاخص های پولی اروپا وارد کرد فشار روسیه به اروپا، برای دریافت پول گاز خود به روبل عامل دیگری بود که باعث تضعیف بیشتر ارزهای با اهمیت اروپا شد. قیمت فروش یورو و پوند به ترتیب ۲۹۵۴۰ و ۳۵۲۳۵ تومان شده است.

طلا در بازارهای جهانی خود را برای افزایش نیم درصدی نرخ بهره فدرال رزرو در روز چهارشنبه آماده میکنند و هنوز روند کاهشی دارد. 

با عدم اعلام نرخ دلار آزاد و کاهش ارزش اونس قیمت طلا در ابتدای روز جاری افزایش یافت و خلاف جریان حاکم حرکت کرد. 

در روزی که اونس طلا ۱.۲۵ درصد کاهش یافته است ارزش ذاتی هر گرم طلای هجده عیار با اونس ۱۸۶۴ دلاری و دلار ۲۸۱۰۰ تومانی حدود ۱ میلیون و ۲۶۳ هزار تومان می‌باشد. ولی قیمت طلای هجده عیار در معاملات امروز ۳۲ هزار تومان بیشتر از ارزش ذاتی آن بود. حباب مثبت هر گرم طلای هجده عیار به خاطر افزایش حباب طلای آب شده می باشد. حباب طلای آب شده در بازار حدود ۱۲۵ هزار تومان می‌باشد. با محدود کردن معاملات دلار توسط بازارساز،  اقتصاددانان افزایش تقاضا در بازارهای موازی مانند طلا را پیش بینی کرده بودند. حباب طلای آب شده به بالای ۲۷  میلیون تومان در هر کیلوگرم رسیده است.

با کاهش ارزش اونس، حباب سکه نیز در روز جاری افزایش یافت. حباب سکه امامی  نیز پله بالاتر رفت و قیمت سکه امامی ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان شد.

حباب سکه امامی،نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب ۸۹۵ هزار تومان، ۱۰۸ هزار تومان و ۵۳ هزار تومان افزایش یافت.

قیمت نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۷ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان و ۴ میلیون و ۳۰۲ هزار تومان شد.