به گزارش اکوایران، روز گذشته رسانه آمریکایی پولتیکو اعلام کرد که مذاکرات احیای برجام به بن بست کامل خورده است. این خبرگزاری به نقل از یک مقام آمریکایی گفت که آمریکا اعلام کرده است در صورتی که ایران به نگرانی های فرابرجامی آمریکا پاسخ ندهد ایالات متحده سپاه را از لیست FTO خارج نخواهد کرد.

سیگنال  منفی برجامی باعث ایجاد انتظارات افزایشی در بازار ارز شد پیش بینی هایی از احتمال شکست مقاومت ۲۸۲۰۰ تومانی  در نیمه صبح وجود داشت. ولی در نهایت دلار آزاد نتوانست خود را به بالای این محدوده مهم برساند و با برخورد به این محدوده قیمتی به عقب رانده شد. 

دلار در معاملات  امروز هرات، خود را تا نیمه کانال ۲۷ هزار تومانی رساند ولی در نهایت یک پله عقب نشست و در قیمت ۲۷۴۴۰ تومان قرار گرفت.

دلار در بازار سلیمانیه روی خط مقاومتی ۲۸۲۰۰ تومان معامله می‌شود. 

درهم در معاملات پشت خطی تا محدوده ۷۶۵۰ تومان عقب نشسته بود ولی در معاملات امروز در قیمت ۷۷۱۰ تومان معامله شد.‌ با محاسبه نرخ برابری درهم به دلار قیمت ۲۸۳۱۰ تومان برای دلار به دست می آید.

تحلیلگران علت ناتوانی دلار تهران را در شکست مقاومت خود به خاطر بخشنامه بانک مرکزی و حکمرانی فضای امنیتی در بازار ارز می دانند طی دستورالعمل جدید بانک مرکزی، معاملات ارز در خارج از صرافی ها و بانک های مجاز غیر قانونی بوده و حمل و نگهداری ارز بیش از ۱۰ هزار یورو و معادل آن بدون داشتن صورتحساب خرید از مراکز مجاز و اظهارنامه غیر قانونی بوده و مصداق قاچاق کالا و ارز می باشد و پس از ۶ ماه از تاریخ مندرج باید اقدام به فروش ارز در مراکز مجاز و یا افتتاح حساب کرد.

تحلیلگران میگویند با محدود شدن بازار ارز قیمت تتر مورد توجه معامله گران در بازار قرار خواهد گرفت. تتر که غالباً خیلی نزدیک به دلار تهران معامله می‌شده است. امروز در قیمت ۲۸۶۰۰ تومان معامله شد و فاصله ۵۰۰ تومانی با نرخ دلار آزاد پیدا کرد.

علیرغم کاهش قیمت سکه امامی امروز، قیمت ربع سکه و نیم سکه افزایش یافت. علت افزایش قیمت سکه و نیم سکه به خاطر افزایش تقاضای خرد بازار سکه در آستانه عید فطر است. 

قیمت سکه امامی امروز ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود.

قیمت نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۷ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان و ۴ میلیون و ۲۸۲ هزار تومان است.

حباب نیم سکه در فروردین ماه به محدوده ۷۰۰ هزار تومانی رسیده بود امروز در بالای محدوده یک میلیونی قرار گرفت.