به گزارش اکوایران، پایان هفته قبل، خبرهایی درباره ضوابط جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز منتشر شد. مدیر کل سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی در خصوص ضوابط جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بر اساس این دستورالعمل کلیه معاملات فردایی و معاملات ارز در خارج از شبکه بانک ها و صرافی های مجاز، قاچاق محسوب و پیگرد قانونی دارد. طبق دستورالعمل جدید افراد باید ظرف سه ماه در سامانه ای در بانک مرکزی ارزهای نزد خود را ثبت کنند تا مشمول برخورد قانونی نباشند. نگهداری و حمل بیش از ده هزار یورو بدون اظهار گمرک یا برگ خرید معتبر مصداق قاچاق ارز خواهد بود.

روزنامه شرق در نقدی برای ضابطه جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز نوشته است که این قانون شاید در کوتاه مدت بتواند تقاضای خرد را از بازار ارز دور کند ولی باعث هدایت بحران به بازار های طلا، مسکن و ..‌. خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس سازمان امور مالیاتی هفته گذشته با صدور بخشنامه‌ای، معافیت مالیاتی ورود ارز به کشور را از طریق گمرکات ورودی، جهت اجرا به ادارات امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

کامران سلطانی زاده عضو کانون صرافان ایران  به روزنامه دنیای اقتصاد درباره بخشنامه حذف مالیات ارزهای ورودی به کشور گفت: این قانون ورود ارز به کشور را به مقدار قابل توجهی افزایش خواهد داد و موجب افزایش سود فعالان اقتصادی میشود.

معامله گران میگویند بخشنامه های جدید فعلا می تواند تحرکات در بازار ارز را محدود کند ولی اگر انتظارات تورمی در بازار تعدیل نشود با انباشت تقاضای خرد، در آینده گریز قیمتی دلار دور از انتظار نیست.

دلار آزاد امروز ۲۸۰۵۰ تومان معامله شد.

دلار هرات امروز صبح با قیمت ۲۷۴۲۰ تومان معامله شد. تحلیلگران میگویند رشد دو پله ای دلار هرات میتواند دلار آزاد را به بالای ۲۸۲۰۰ هدایت کند و کاهش تقاضای قیمتی دلار در بازار مرزی هرات به زیر محدوده ۲۷۱۰۰ میتواند جهت انتظارات را تغییر دهد.

بازارساز در بازار متشکل نرخ فروش دلار روی تابلوی صرافی را نسبت به مدت مشابه هفته قبل سه پله افزایش داد. نرخ فروش دلار متشکل امروز تا قیمت ۲۵۸۱۹ تومان روی تابلو ثبت شد.

اونس طلا در هفته قبل در قیمت ۱۸۹۷ دلار به کار خود پایان داد با توجه به نرخ دلار آزاد و ارزش اونس، حباب سکه امامی به ۵۶۸ هزار تومان رسید. سکه امامی ۷ میلیون و ۱۳۹ هزار تومان است.

حباب نیم سکه امروز به بالای یک میلیون تومان رسید. حباب نیم سکه در فروردین ماه تا محدوده ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته بود.

قیمت نیم سکه ۷ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان است.