به گزارش اکوایران، قیمت طلا که روزهای گذشته تحت تاثیر رشد قابل توجه شاخص دلار و چشم انداز سیاست های تهاجمی انقباضی فدرال رزرو تا قیمت 1872 دلار نیز پایین رفته بود در روز جمعه مجددا توانست مرز 1900 دلاری را فتح کند. با این وجود این دومین هفته نزولی متوالی طلا است. قیمت فلز زرد در هفته ای که گذشت در حدود یک درصد ریزش داشت. در هفته قبل نیز طلا بیش از 2 درصد از ارزش خود را از دست داده بود و این سریال افت ارزش طلا را که برای محدوده بالای دو هزار دلار تلاش می کرد اکنون به مرز 1900 دلاری رسانده است.

دلار اما به دلیل چشم انداز افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو در مسیری صعودی قرار گرفته است و اکنون در آستانه مرز 103 واحدی قرار دارد. دلار پس از اینکه بالاترین حد خود در بیست سال اخیر را در روز پنج شنبه لمس کرده بود، روز جمعه با کاهش نسبی مواجه شد. روز پنج شنبه شاخص دلار آمریکا تا مرز 104 واحدی پیشروی کرد و رکوردی طولانی را پشت سر گذاشت. همچنین عملکرد دلار در ماه آوریل که نزدیک به 4.6 درصد بود، بالاترین بازدهی ماهانه اسکناس آمریکایی از سال 2015 تاکنون بود.

یکی دیگر از عوامل رشد قیمت طلا در روزی که گذشت عملکرد غیر قابل انتظار اقتصاد آمریکا بود. داده های بزرگ ترین اقتصاد جهان نشان می دهد، در سه ماهه اول به دلیل رشد نسبی مبتلایان به ویروس کرونا و همچنین کاهش بسته های کمکی دولت در دوره پاندمی اقتصاد آمریکا منقبض شده است.