به گزارش اکوایران، دلار تهران پس از ورود به محدوده ۲۸ هزار تومانی در ظهر روز قبل نتوانست بیشتر از یک ساعت در این محدوده دوام بیاورد و به پشت خط کانال رانده شد. تحلیلگران از قبل نسبت به سرسخت بودن کانال جدید هشدار داده بودند که حریف سختی می تواند برای بازار ارز باشد،  از نیمه فروردین ماه، این سومین تجربه حضور  ناموفق دلار  در کانال جدید بود.

ابهام در  وضعیت توافق هسته ای بازار ارز را در وضعیت بلاتکلیفی قرار داده که تا اینجای کار نتوانسته در کانال جدید تثبیت شود.

اخبار منتشر شده روز گذشته از وزارت امور خارجه آمریکا هم نتوانست کمکی به رفع ابهام موجود کند و ند پرایس سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا حصول توافق را هنوز ممکن میداند ولی از امکان سفر دوباره به وین و زمان رسیدن به توافق چیزی نگفت. این درحالی است که در سخنان ابتدای هفته سخنگوی دیپلماسی کشورمان، از شروع مذاکرات مستقیم در وین خبر داده شده بود.

اخبار سیاسی منتشر شده درباره برجام به نحوی شده که ابهام ها را بیشتر میکند.

 در فضای مه آلود پیش روی بازار ارز، از بازار های مرزی بازار ارز کشور سیگنال کاهشی به بازار ارز مخابره نشده است. دلار در بازار هرات در حال پیشروی از محدوده ۲۷۳۰۰ تومانی به یک پله بالاتر است.

در معاملات پشت خطی درهم و سلیمانیه در روز گذشته نیز دلار در بالای محدوده ۲۸ هزار تومان قرار داشت.

اما تتر که دیروز تنها مولفه ای بود که حضور دلار را در کانال ۲۸ هزار تومانی تایید نمی‌کرد. امروز در همین کانال سه پله پیشروی کرده است.

با همراهی تمامی عوامل مرتبط دلار امروز به  آرامی در کانال جدید خزید تا شانس خود را برای تثبیت در محدوده جدید برای دومین بار در این هفته امتحان کند.

هر گرم طلای هجده عیار امروز در قیمت یک میلیون و ۲۹۳ هزار تومان به فروش رسید. سکه امامی در قیمت ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قرار دارد. حباب سکه امامی با کاهش ۱۷۰ هزار تومانی نسبت به سقف خود در این هفته در محدوده ۵۳۰ هزار تومانی قرار گرفته است.