کاهش ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی موجب نشده است که افزایشی ها از بازار خارج شوند. به نظر می رسد سکه بازان بیشتر از هر متغیری هم چنان به روند قیمت دلار اهمیت می دهند. روز سه شنبه نیز اسکناس آمریکایی به بالای مرز 28 هزار تومانی رفت تا افت اونس طلا تا محدوده هزار و 900 دلار نتواند سکه امامی را در مسیر نزولی قرار دهد.

photo_۲۰۲۲-۰۴-۲۷_۰۹-۴۲-۲۶

بی محلی سکه به متغیر بنیادی ارزش ذاتی موجب شد که حباب فلز گران بهای داخلی بیشتر شود. بعدازظهر روز گذشته حباب سکه امامی به بالای 5.5 درصد رسید و قیمت بازار در فاصله 700 هزار تومانی ارزش ذاتی قرار گرفت.

رفتار سکه در روز گذشته نشان می دهد که در صورت ادامه افزایش دلار در روز جاری، سکه نیز بی توجه به نوسان طلا حرکت در مسیر صعودی را ادامه خواهد داد و حداقل بالای محدوده مقاومتی 13 میلیون و 200 هزار تومان باقی خواهد ماند.

از سوی دیگر رفتار سکه بازان در 2 روز اخیر نشان می دهد که نسبت به ادامه روند افزایشی دلار خوشبین هستند، در غیر این صورت به افت شدید بهای طلا طی یک هفته اخیر توجه بیشتری می کردند. سکه در صو رتی که بتواند امروز بالای خط 13 میلیون و 200 هزار تومان باقی بماند، از هراس های کاهشی حاکم در این بازار کاسته خواهد شد.

photo_۲۰۲۲-۰۴-۲۷_۰۹-۴۲-۲۵