به گزارش اکوایران، قیمت فروش دلارنیما که قیمت توافقی خرید ارز توسط واردکنندگان است و این گروه معامله گران عمده بازار ارز می باشند صبح امروز با افزایش ۱۶۹ تومانی، بالاترین سطح قیمتی از بهمن ماه را تجربه کرد. ثبت رکورد قیمتی در بازار نیما مهم ترین سیگنال افزایشی بازار ارز در روز جاری بود. امروز دلار بازار آزاد با رخصت دلار نیما وارد گود ۲۸ هزار تومانی شد. ولی افزایش عرضه ارز توسط بازار ساز دلار آزاد را به پشت مرز ۲۸ هزار تومانی راند.

تتر اما در روز جاری تنها مولفه ای بود که ورود دلار به کانال ۲۸ هزار تومانی را تایید نکرد.

بازار های مرزی عراق و افغانستان، مقاصد صادراتی کشور هستند پس از افزایش قیمت ارز صادرکنندگان در روز جاری در معاملات نیما،  بازار هرات که روز گذشته در محدوده ۲۷۱۰۰ تومان معامله می شد یک جهش سه پله ای کرد و دلار را تا محدوده ۲۷۴۰۰ تومان معامله کرد. اما در ادامه در محدوده ۲۶۳۵۰ تومان معامله شد. دلار در بازار سلیمانیه نیز ۲۸۰۶۰ تومان فروخته شد.

قیمت درهم در معاملات امروز آرام به محدوده ۷۶۵۰ تومان خزید. مقایسه نرخ برابری درهم به دلار نشان دهنده دست برتر خرید  واردکنندگان کالا در بازار امارات  است. 

دلار در سامانه سنا نیز در روز جاری افزایش ۰.۷۵ صدم درصدی داشت و هر اسکناس در قیمت ۲۵۳۵۵ تومان خریده شد. دلار در بازار سنا نیز مانند تابلوی نیما رکورد قیمتی خود از بهمن ماه را در روز جاری زد.

پس از عقب نشینی اونس جهانی به کانال ۱۸۰۰ دلاری در روز گذشته، امروز اونس جهانی طلا کانال ۱۹۰۰ دلاری را پس گرفت و همراه با افزایش قیمت ارز در بازار سکه محدوده ۱۳ میلیونی را پس گرفت. سکه امامی امروز  در محدوده ۱۳ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان قرار گرفت. 

حباب سکه امامی در نزدیکی مرز ۶۰۰ هزار تومانی قرار دارد.