به گزارش اکوایران، در ادامه سیگنال های افزایشی روز گذشته، افزایش همزمان نرخ فروش دلار سنا و نیما در بازار امروز حرکت افزایشی بازار برای روز جاری را تایید کرد.

قیمت دلار نیما توافق میان صادرکنندگان و واردکنندگان کالا است. صرافی ها و بانک ها، دلار صادرکنندگان را با یک حاشیه سود مشخص به واردکنندگان می فروشند و اگر پیشنهاد قیمتی واردکننده مطلوب صادرکننده نباشد فروشی صورت نخواهد گرفت. امروز صبح نرخ فروش دلار نیما ۱۶۹ تومان افزایش یافت و در قیمت ۲۴۸۱۵ تومان به فروش رسید. این قیمت بالاترین قیمت فروش حواله دلار نیما از بهمن ماه بوده است.

نرخ سنا هم که فروش ارز به متقاضیان خرد بازار توسط صرافی ها و بانک ها است امروز با افزایش ۷۵ صدم درصدی مواجه شد و رکورد بالاترین قیمت فروش خود در بهمن ماه را زد. 

تحلیل گران میگویند که پس از توقف روند نزولی دلار  آزاد در فروردین ماه، دلار سنا و نیما آرایش صعودی به خود گرفتند و پیشروی قیمتی در این دو جبهه و شکستن مقاومت های قیمتی، مهم ترین سیگنال صعودی به بازار خواهد بود. که در صورتی که سقف شکنی دلار نیما به عنوان قیمت توافقی معامله گران عمده بازار ارز، افزایش پیدا کند  قیمت ارز در سایر بازار ها هم افزایشی خواهد بود‌.

دلار در بازار هرات امروز صبح در مرز ۲۷۲۰۰ تومان معامله شد که در صورتی که بتواند یک پله افزایش پیدا کند راه دلار آزاد برای ورود به کانال ۲۸ هزار تومانی هموار خواهد شد.

دلار در بازار مرزی غرب کشور، نیز امروز ۱۰۰ تومان بالاتر از دلار تهران معامله شد. افزایش فاصله دلار سلیمانیه با تهران نشان میدهد که دلار تهران از سمت سلیمانیه عراق نیز فشار کاهشی حس نمیکند. دلار در بازار تهران صبح امروز ۲۷۸۰۰ تومان معامله شد.

اونس جهانی طلا پس از سخنرانی جرومی پاول در پایان هفته قبل وارد حرکت اصلاحی شد و حدود ۲.۷ درصد کاهش یافت همین مسئله باعث کاهش قیمت سکه و طلا در بازار داخلی شد. ظهر روز قبل سکه امامی به زیر محدوده حمایتی ۱۳ میلیونی نفوذ کرد. ولی با آغاز معاملات امروز در حال بازپس گیری این محدوده می باشد. حباب سکه امامی بالای نیم میلیون تومان است.