به گزارش اکوایران، در پایان هفته قبل لارا روزن خبرنگار نشریه دیپلماتیک از قول یک منبع نزدیک به مذاکرات وین گفت که رییس جمهور آمریکا تصمیم گرفته با یک راه حل میانه و قید و شرط هایی سپاه پاسداران را از لیست سازمان های تروریستی FTO خارج کند. منابع دیپلماتیک حاکی از آن است که تا روز یکشنبه تحولات مهمی در خصوص احیای برجام روی خواهد داد.

آخرین خبر مثبتی که به بازار مخابره شد پیشنهاد از سرگیری مجدد مذاکرات از جانب بورل به امیرعبداللهیان میان باقری و مورا در وین بود. 

بازار از پایان اسفندماه منتظر خبر سفر وزیر خارجه کشورمان به وین برای نهایی کردن مذاکرات بود ولی این خبر نشان داد که مذاکرات وین هنوز تا گام آخر حصول توافق فاصله دارد. با معلوم شدن زمان بر بودن حصول توافق در اخبار منتشر شده در تعطیلات، قیمت در بازارهای مرزی افزایش یافتند.

 در بازار مرزی شرق کشور دلار هرات در محدوده ۲۷۲۰۰ تومان امروز معامله شد.

دلار در بازار آزاد امروز صبح در محدوده ۲۷۹۰۰ تومان معامله شد. پس از دو بار تلاش ناموفق  اسکناس آمریکایی برای تثبیت برفراز محدوده ۲۸ هزار تومان،‌کنار جو امنیتی حاکم بر بازار در روزهای گذشته به نظر می رسد که دلار کار سختی برای نفوذ به بالای این محدوده قیمتی خواهد داشت. و شکست این مقاومت و تثبیت دلار در بالای محدوده ۲۸ هزار تومانی می تواند باعث افزایش تقاضای دلار در بازار شود. خط قرمز بازارساز در این مدت تثبیت دلار در بالای محدوده مقاومتی ۲۸ هزار تومان بوده است.

درهم در آغاز معاملات امروز در قیمت ۷۶۴۰ تومان شروع به معامله کرد که با محاسبه نرخ برابری درهم به دلار در محدوده بالای ۲۸ هزار تومانی بود ولی در ادامه با کاهشی شدن قیمت در بازار دوبی به ۷۵۹۵ تومان رسید.

دلار سلیمانیه امروز کمتر از نرخ دلار آزاد معامله شد. نرخ دلار سلیمانیه امروز صبح ۲۷۷۷۰ تومان شد.

ارزش اونس در پایان  هفته قبل پس از افزایش اقبال نسبت به اوراق خزانه آمریکا تا محدوده ۱۹۳۱ دلار کاهش یافت. هرچند که تحلیلگران بنیادی هنوز طلا را دارایی امن سال جاری می دانند ولی تحلیلگران فنی شکست محدوده ۱۹۲۰ دلاری را علامت شکست روند صعودی در کوتاه مدت تلقی میکنند. به همین دلیل معاملات هفته جاری  برای تعیین مسیر کوتاه مدت طلا مهم است.

با کاهش ارزش اونس طلا، حباب سکه در ابتدای معاملات امروز در محدوده ۴۰۰ هزار تومان قرار داشت ولی در ادامه یکه پله کاهش پیدا کرد. قیمت سکه تا اینجای کار نسبت به شکست حمایت ۱۳ میلیونی مقاومت کرده است. تحلیل گران می گویند عدم شکست حمایت ۱۳ میلیونی سکه امامی می تواند مانع از کاهش دلار به قیمت های پایین تر شود.

معامله گران طلای آب شده امروز احتیاط بیشتری در معاملات داشتند و حباب طلای آب شده امروز منفی شد و هر مثقال طلای آب شده حدود ۳۵ هزار تومان کمتر از ارزش ذاتی معامله شد. به نظر می رسد نتیجه جدال میان طلای آب شده و سکه امامی میتواند تعیین کننده مسیر دلار باشد.