دلار نتوانست به بالای محدوده مقاومتی 27 هزار و 800 تومانی نفوذ کند. برخی فعالان اعتقاد داشتند  که افزایش تقریبی میزان عرضه ارز از انتهای هفته گذشته موجب شده است که کمی سطح هیجانات افزایشی بازیگران ارزی کاهش پیدا کند. از نگاه آن ها، اگر سمت و سوی انتظارات تغییر معناداری کرده بود، بازار با سرعت بیشتری در جهت کاهشی قرار می گرفت و افت فعلی قیمت را می توان بیشتر ناشی از فشار عرضه ارز دانست.

در وضعیت فعلی، بخشی از معامله گران به صورت احتیاطی خریدهای خود را بالا برده اند ولی شماری از معامله گران هم چنان در انتظار شکسته شدن محدوده مقاومتی 28 هزار و 200 تومانی هستند. تا محدوده یاد شده شکسته نشود، تقاضای احتیاطی بیشتری وارد بازار نخواهد شد.

شماری از معامله گران باور دارند در صورتی که دلار در روز جاری سطح 27  هزار و 500 تومانی را از دست بدهد، فروشندگان بیشتری وارد بازار خواهند شد و دست بازارساز نیز برای فشار بیشتر به قیمت باز خواهد شد. با این حال، به نظر می رسد در شرایط بلندمدت، برای بازارساز بهتر است که قیمت را در محدوده ای قرار دهد که قابلیت بیشتری برای مدیریت آن محدوده قیمتی داشته باشد.

پس از تعطیلات نوروز، دلار بیشتر تمایل نشان داده است که در کانال 27 هزار تومانی نوسان کند. نوسان بالای مرز 28 هزار تومان با مقاومت شدید بازارساز مواجه شده است و از آن سو، توان افت قیمت به زیر محدوده 27 هزار و 200 تومان وجود نداشته است.  

photo_۲۰۲۲-۰۴-۲۰_۰۹-۱۲-۵۳