به گزارش اکوایران، مطابق با نظر تحلیلگران، دلار آزاد پس از برخورد با مقاومت قیمتی در پله دوم کانال ۲۸ هزار تومانی دچار اصلاح قیمتی تا نیمه کانال ۲۷ هزار تومانی شد اما در شکست این محدوده حمایتی نیز ناموفق بود. تحلیلگران فنی می گویند دلار پس از برخورد به مقاومت خود در کانال ۲۸ هزار تومانی دچار رفتار نوسانی در محدوده نیمه کانال ۲۷ هزار تومانی و مرز 28200 تومان شده است و در یک کنج قیمتی حساس گیر افتاده است، که اگر حمایت نیمه کانال ۲۷ هزار تومانی بشکند عرضه در بازار ارز افزایش خواهد یافت و اگر سقف قیمتی دلار در این محدوده بشکند و دلار بالای آن محدوده تثبیت بشود تقاضای دلار افزایش خواهد یافت.

امروز بعدازظهر دلار تهران در حرکت نوسانی خود تا نیمه کانال ۲۷ هزار تومان عقب نشینی کرد. 

دلار هرات امروز نوسان قیمتی بیشتری را تجربه کرد. دلار هرات نسبت به معاملات صبح حدود سه پله کاهش یافت و در قیمت ۲۶۶۰۰ تومان معامله شد.

سخنگوی دولت امروز در رابطه با هزینه کرد منابع آزاد شده گفت که این منابع صرف پرداخت بدهی‌های دولت، تامین کالاهای اساسی و سرمایه گذاری عمرانی میشود. مسئله ای که مورد توجه قرار می گیرد آن است که با توجه به رشد ۴۰ درصدی نقدینگی، اگر منابع دلاری هم به ریال تبدیل شده و در کشور مصرف شود، افزایش حجم نقدینگی موجب تورم می شود. که تورم کالاها در داخل و قیمت ثابت دلار،  واردات کالا را به صرفه تر خواهد کرد، این موضوع موجب افزایش تقاضای ارز برای واردات کالا می شود. تحلیل گران می گویند اگر افزایش حجم نقدینگی همینطور ادامه پیدا کند دولت برای تثبیت دلار در قیمت های فعلی باید منابع ارزی خیلی بیشتری نسبت به قبل تامین کند.

درهم در معاملات امروز در قیمت ۷۵۴۰ تومان معامله شد که فاصله ۱۰۰ تومانی با نرخ برابری درهم با دلار دارد. تحلیل گران میگویند تثبیت درهم زیر محدوده ۷۵۰۰ تومان باعث می شود دلار تهران حمایت نیمه کانال ۲۷ هزار تومان را بشکند.

سکه امامی نیز امروز حمایت محدوده ۱۳ میلیون و دویست هزار تومانی را از دست داد و در قیمت ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد.