برخلاف انتظار بسیاری از معامله گران، دلار به جای حرکت به سوی مرز 28 هزار تومانی، به سوی حمایت27 هزار و 500 تومانی رفت. این محدوده حمایتی برای اسکناس آمریکایی اهمیت زیادی دارد، چرا که از دست دادن آن می تواند زمینه ساز فروش بیشتر معامله گران و سودگیری گروهی از نوسان گیران شود. 

با این حال، تعدادی از معامله گران باور دارند که دلار در حال اصلاح قیمت و ایجاد آمادگی برای شکست مرز 28 هزار تومانی است. این دسته افت روز دوشنبه را چندان جدی نگرفته اند. از نگاه آن ها برخی از معامله گران از خرید جا مانده اند و قصد دارند از قیمت های پایین تر خریدهای خود را کلید بزنند. 

گفته می شد شماری از سکه بازان نیزدر روز دوشنبه تمایل به فروش دلار داشتند. این گروه در انتظار افت قیمت سکه بودند، ولی افزایش یکباره طلای جهانی موجب شد که فلز گران بهای در مسیر صعودی قرار بگیرد و این دسته از معامله گران برای کاهش ضرر خود در موقعیت فروش دلار قرار بگیرند. این گروه از فروشندگان با توجه به گذر از تسویه معاملات فردایی، احتمالا در بازار روز جاری حضور نخواهند داشت و فشار بر روی قیمت دلار از ناحیه بازار سکه کاهش خواهد یافت.

از نگاه تحلیل گران فنی در صورتی که دلار به سوی محدوده 27 هزار و 800 تومانی برگردد، انتظارات افزایشی تا حدی تقویت خواهند شد. در غیر این صورت حرکت نزولی یا باثبات اسکناس آمریکایی ادامه خواهد یافت. 

photo_۲۰۲۲-۰۴-۱۹_۰۹-۲۳-۳۷