به گزارش اکوایران، امروز دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ اسکناس آمریکایی برای دومین بار در سال جدید در معامله  بالای کانال ۲۸ هزار تومانی ناکام ماند و به کانال ۲۷ هزار تومانی برگشت.

 دلار تهران امروز با کاهش ۲۰۰ تومانی در قیمت ۲۷۶۴۰ تومان معامله شد. مهم ترین حمایت دلار در محدوده ۲۷۵۰۰ تومان می باشد که شکست و تثبیت زیر این محدوده میتواند انتظارها را نسبت حرکت صعودی در بازار تغییر دهد. 

یورو در بازار آزاد امروز در قیمت ۲۹۷۵۵ تومان فروخته شد.

درهم در معاملات امروز نتوانست در برابر نیروی کاهشی که از جانب دلار تهران تحمیل می شد مقاومت کند و با از دست دادن حمایت ۷۶۰۰ تومانی، تا محدوده ۷۵۷۵ تومان عقب نشینی کرد که بالاتر از نرخ برابری درهم به دلار  می باشد.

روز قبل معامله گران می گفتند که تا زمانیکه دلار هرات بالای محدوده ۲۷ هزار تومان قرار دارد دلار در محدوده ۲۸ هزار تومانی خواهد ماند. امروز دلار هرات در قیمت ۲۶۸۵۰ تومان معامله شد و ورود دلار تهران به کانال ۲۷ هزار تومانی را تایید کرد.

تحلیلگران می گویند تورم چهل درصدی، افزایش پنجاه درصدی حقوق، رشد نقدینگی و افزایش ضریب فزاینده پولی عوامل بنیادینی هستند که می توانند با جرقه برجام آتش گرانی را در بازار ارز بیندازند و در صورتی که این عوامل کنترل نشوند حتی برجام هم نمی تواند آتش بازار ارز را خاموش کند و حصول زودهنگام به برجام، تنها مسکنی است که برای مدتی تب بازار را کاهش میدهد.

سکه امامی که صبح امروز تا نیمه کانال ۱۳ میلیونی پیشروی کرده بود در ادامه با افزایش فشار از جانب دلار ۱.۱ درصد نسبت به روز قبل کاهش یافت و در محدوده ۱۳ میلیون و ۲۲۵ هزار تومان معامله شد. حباب سکه امامی نیز امروز با کاهش حدود ۲۰۰ هزار تومانی، به ۲۱۰ هزار تومان رسید.