به گزارش اکوایران، خبر آزادسازی پول های بلوکه شده ایران هنگام نوسانات بازار ارز در دولت قبل نیز بوده که غالبا عکس العمل کاهشی بازار را در پی داشته است. ولی تکرار زیاد این خبر در بازار توسط دولت ها موجب شده که واکنش بازار نسبت به این خبر در طول زمان کمتر شود. 

دلار تهران امروز در قیمت ۲۷۸۰۰ تومان معامله شد. معامله گران کنترل بازار توسط بازارساز را دلیل کاهش قیمت دلار در تهران می دانند. 

متقاضیان درهم که وارد کنندگان کالا از بازار امارات هستد امروز صبح درهم را در قیمت ۷۶۰۰ تومان مبادله کردند. شکست محدوده حمایت ۷۶۰۰ و تثبیت زیر آن می تواند مانع از رشد بازار در محدوده زمانی فعلی شود. مقایسه نرخ برابری درهم به دلار با دلار تهران نشان می‌دهد که معامله گران درهم امروز دست برتر خرید را داشتند و در قیمت های بالاتر از نرخ برابری اقدام به خرید درهم کردند.

با بازگشایی بازار جهانی در روز دوشنبه قیمت طلا افزایش پیدا کرد. و با ۱۸ دلار افزایش ۱۹۹۲ دلار معامله شد. افزایش ارزش اونس طلا باعث شد قیمت ذاتی طلا افزایش یابد. امروز هر گرم طلای هجده عیار در قیمت ۱ میلیون و ۲۳۱هزار تومان معامله شد. 

نکته مورد توجه در معاملات طلا، حباب منفی هر مثقال طلای آب شده در مقایسه با ارزش ذاتی آن است که حدود هفتاد هزار تومان اختلاف دارد. 

در آغاز معاملات امروز، سکه امامی در محدوده نیمه کانال ۱۳ میلیونی شروع به معامله کرد که نشان دهنده افزایش انتظارات نسبت به رشد سکه است. در ادامه ماندگاری دلار زیر محدوده ۲۸ هزار تومان باعث شد سکه در قیمت ۱۳ میلیون و ۳۵۵ هزار تومان معامله شود. به نظر می رسد تمایلات افزایشی در سکه و کنترل قیمت ارز توسط بازار ساز دو عامل موثر در قیمت های این هفته هستند که باید دید کدام عامل در تعیین قیمت ها موفق خواهند شد.