به گزارش اکوایران، کاهش قیمت دلار عاملی شد تا با کاهش ارزش ذاتی سکه قیمت سکه نیز کاهش پیدا کند. در انتهای هفته قبل کاهش قیمت دلار باعث شد ارزش ذاتی سکه به محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد ولی سکه محدوده ۱۳ میلیونی را از دست نداد.

 ماندگاری سکه در بالای کانال ۱۳ میلیون تومانی در آخر هفته سبب شد تا معامله گران امروز به معاملات سکه توجه بیشتری داشته باشند. تحلیلگران اعلام کرده بودند که اگر دلار امروز بتواند کاهش بیشتری را تجربه کند سکه با از دست دادن محدوده ۱۳ میلیونی با کاهش بیشتری رو به رو خواهد بود و روند صعودی سکه شکسته خواهد شد.  در بازار امروز پولبک دلار به حمایت شکسته شده روز پنج شنبه باعث شد تا سکه فعلا در بالای محدوده قیمتی ۱۳ میلیونی بماند. هر قطعه سکه امامی امروز در نزدیکی محدوده ۱۳ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان معامله شد. 

 حباب سکه امامی بیشتر از حباب قیمتی نیم سکه و ربع سکه افزایش یافت. افزایش ۱۸۹ هزار تومانی حباب سکه امامی در مقابل تغییرات اندک حباب قیمتی ربع سکه و نیم سکه نشان می دهد که بازیگران اصلی این روزهای بازار طلا، صاحبان سرمایه های بزرگتری نسبت به روزهای پایانی سال قبل هستند که انتظارات از افزایش قیمت اونس و قیمت دلار پولهای آن ها را به بازار سکه کشانده است. 

معاملات گواهی سکه بانک رفاه در میان سایر معاملات سکه، حجم معاملاتی بیشتری دارد. به همین دلیل قیمت سکه امامی بانک رفاه در بورس کالا نیز می تواند گاهی به تصمیم گیری بهتر در این بازار کمک کند و معامله گران سکه به رفتار قیمتی سکه رفاه توجه می کنند. میانگین حجم معاملات سکه رفاه در این مدت افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. هر قطعه سکه رفاه امروز تا محدوده ۱۳ میلیون و دویست هزار تومانی پیشروی کرد. 

تحلیلگران بر این باورند اگر قیمت دلار افزایش پیدا کند تثبیت قیمت سکه بالای محدوده ۱۳ میلیون و دویست هزار تومان، احتمال رشد قیمتی سکه را افزایش می دهد.

هر گرم طلای هجده عیار در هفته گذشته تا قیمت یک میلیون و ۳۲۴ هزار تومان پیشروی کرد که بیشترین قیمت طلا از ابتدای سال ۱۴۰۰ بوده است. قیمت طلای هجده عیار امروز در محدوده ۱ میلیون و ۳۱۵ هزار تومان بوده است.