با وجود افت قابل توجه دلار در انتهای هفته، سکه امامی با اقتدار بالای کانال 13 میلیون تومان باقی ماند. به گفته فعالان، مقاومت سکه در شرایطی که بازار دلار نزولی بود، نشان می دهد که سکه بازان نسبت به افت دامنه دار اسکناس آمریکایی امیدوار نیستند و ترجیح می دهند که دارایی خود را به راحتی از دست ندهند.

پیشتر برخی از معامله گران عنوان کرده بودند که مقاومت سکه در شرایطی که بازار دلار نزولی بود، تحت تاثیر افزایش بهای اونس طلا صورت گرفت. با این حال، در انتهای هفته بازار طلا نیز از فاز افزایشی خارج شد و به محدوده هزار و 970 دلار عقب نشینی کرد. در این شرایط می توان گفت که شاید علت ماندن سکه بالای مرز 13 میلیون ارتباط زیادی به روند طلا نداشت و بیشتر تحت تاثیر انتظار معامله گران سکه نسبت به آینده دلار تنظیم شد.

photo_۲۰۲۲-۰۴-۱۶_۰۹-۱۱-۵۲ (2)

در شرایط انتظاری کنونی، در صورتی که دلار در روز شنبه نیز به افت خود ادامه دهد، احتمال زیادی دارد که فلز گران بهای داخلی مرز 13 میلیون تومانی را از دست بدهد. با این حال، حداقل در بازار پشت خطی خرید دلار بالا رفته بود و برگشت این ارز به بالای سطح 27 هزار و 500 تومانی تا حدی افزایشی های بازار سکه را امیدوار کرده بود.

در صورتی که ارزش ذاتی سکه به بالای محدوده 12 میلیون و 800 هزار تومان برگردد، برگشت این فلز گران بها به زیر کانال 13 میلیون تومانی دشوار خواهد بود. روز پنج شنبه ارزش ذاتی سکه تا محدوده 12 میلیون و 780 هزار تومان پایین رفته بود و در این شرایط نیز بازار فلز گران بهای داخلی توانست مرز روانی 13 میلیون تومانی را حفظ کند.

photo_۲۰۲۲-۰۴-۱۶_۰۹-۱۱-۵۲