حرکت درهم در مسیر صعودی موجب شده است که خریداران اسکناس آمریکایی بیشتر شوند. تحلیل گران باور دارند که صعود درهم به بالای محدوده ۷ هزار و ۶۰۰ تومان موجب شده است که انتظار معامله گران به سمت دلار ۲۸ هزار تومانی سوق پیدا کند. در واقع محدوده ۷ هزار و ۶۰۰ تومانی درهم به عنوان یک نقطه حمایتی برای کانال ۲۸ هزار تومانی دلار بازار داخلی عمل می کند.

دیشب در بازار پشت خطی گفته می شد که درهم حتی بالای خط ۷ هزار و ۶۵۰ تومان مورد معامله قرار گرفته است و این مساله حتی انتظارات صعودی را برجسته تر می کرد. 

مقاومت مهم پیش روی بازیگران ارزی درهم مرز ۸ هزار تومانی است که در صورت عبور از آن، دلار در بازار داخلی می تواند به سوی محدوده ۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان حرکت کند.

. برای اینکه دلار به مرز ۳۰ هزار تومانی برسد، حداقل نیاز است که درهم بالای محدوده ۸ هزار و ۲۰۰ تومان قرار بگیرد

به گفته فعالان،‌ روز سه شنبه بازار ارز بیشتر در وضعیت استراحت قرار داشت و معامله گران تمایل زیادی نداشتند که ریسک خرید و فروش را به جان بخرند. به دلیل ممنوع شدن معاملات فردایی، برخی از این بازیگران برای حضور در معاملات بازار احتیاط می کردند.

معمولا وقتی شرایط بازار امنیتی می شود، معامله گران در کوتاه مدت احتیاط میکنند ولی بعدتر به دلیل نگرانی ها نسبت به شرایط آینده و بالا رفتن هزینه مبادله،قیمت دلار تحت تاثیر محرک های صعودی بیشتری قرار می گیرد. فعالان ارزی باور دارند در صورتی که اسکناس آمریکایی در روز جاری نیز بالای خط ۲۸ هزار تومانی باقی بماند، هراس معامله گران از افت یکباره قیمت کاهش خواهد یافت و دلار به بالای محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومانی قرار خواهد گرفت.

photo_۲۰۲۲-۰۴-۱۳_۰۹-۱۵-۲۲