به گزارش اکوایران، قیمت هر اونس طلا پس از اینکه چند روز متوالی است که افزایشی است اکنون به بالاتر از مرز 1960 دلاری رسیده است. همچنین از ابتدای هفته جاری تاکنون قیمت طلا بیش از یک درصد افزایش داشته است.

مهمترین عامل افزایش قیمت طلا در روزی که گذشت کاهش نرخ سود اوراق خزانه داری آمریکا بود. نرخ سود اوراق خزانه داری پس از اینکه آمار تورم آمریکا منتشر شد کاهش یافت. شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در ماه مارس در قاب سالانه تورم 8.5 درصدی را نشان می دهد. با اینکه این تورم کم سابقه در ماه مارس هم افزایش یافته است، اما این افزایش کمتر از مقداری بود که بازارها پیش بینی می کردند.

در حقیقت با توجه به فشارهای تورمی موجود هم از ناحیه قیمت نفت و هم از کانال قیمت مواد غذایی پیش بینی می شد که تورم بیش از مقدار کنونی باشد. این موضوع بازارها را متقاعد کرده است که احتمال اقدامات انقباضی تهاجمی فدرال رزرو برای مدتی طولانی کمتر شده است. این موضوع بیش از همه بازارها به سود طلا است.

البته تحلیل گران این موضوع را گوشزد کردند که تورم کمتر از انتظار چیزی را در کوتاه مدت تغییر نخواهد داد. در همین راستا همچنان احتمال افزایش نیم درصدی نرخ بهره در ماه بعد بالاست.