به گزارش اکوایران، طلا در هفته ای که گذشت نهایتا بیش از یک درصد افزایش قیمت داشت؛ موضوعی که سبب امیدواری افزایشی ها به رشد قیمت فلز زرد شده است. در حقیقت قیمت طلا در روزهای گذشته در برابر رشد نرخ سود اوراق قرضه آمریکا نه تنها افت قیمت نداشت بلکه هفته ای صعودی را رقم زد.

نتایج نظرسنجی این هفته سایت کیتکو نیز نشان می دهد رشد قیمت طلا تا یک قدمی مرز 1950 دلاری سبب شده است تا هم تحلیل گران وال استریتی و هم سرمایه گذاران خرد مین استریتی هم صدا نظر بر افزایش قیمت طلا در هفته آتی داشته باشند. بسیاری از تحلیل گران به این موضوع اشاره داشتند که مقاومت طلا در برابر رسیدن نرخ اوراق خزانه داری به قله سه ساله سیگنالی افزایشی به حساب می آید.

نرخ سود اوراق خزانه داری آمریکا پس از آن افزایش پیدا کرد که صورت جلسه آخرین نشست فدرال رزرو به افزایش نیم درصدی نرخ بهره در نشست ماه می و حتی نشست بعد از آن چراغ سبز نشان داده است. این خبر که انتظار می رفت سبب ریزش شدید قیمت طلا شود نتوانست مقاومت فلز زرد را بشکند.

نتایج نظرسنجی این هفته درباره قیمت طلا نشان می دهد که 63 درصد از تحلیل گران بازار بر این باورند که قیمت طلا در هفته آینده صعودی خواهد بود و نکته جالب اینکه هیچ کدام از این تحلیل گران به نزولی بودن قیمت طلا در هفته آینده رای نداده اند. 38 درصد هم نوسان قیمت را برای طلا متصور نبودند. همچنین 57 درصد از سرمایه گذاران خرد نیز طلا در در هفته آینده صعودی می بینند و فقط 23 درصد پیش بینی می کنند قیمت طلا نزولی شود.