به گزارش اکوایران، در بازار هرات امروز دلار در محدوده قیمتی ۲۷۰۰۰ تومان معامله شد ولی نفوذ به بالای این محدوده نیز برای دلار در افغانستان میسر نشد و  دلار در این محدوده ماند. 

معامله گران در بازار درهم نسبت به روزهای قبل آرام تر شده اند. درهم در پایان معاملات امروز ۷۵۶۰ تومان فروخته شد. فاصله نرخ برابری درهم به دلار با دلار آزاد، امروز برخلاف روزهای قبل مثبت نبود و حتی در مواقعی هم منفی شد. به نظر می رسد واردکنندگان در دوبی در برخورد با مقاومت دلار با احتیاط معامله می کنند.

معاملات آخر هفته اونس در پایان هفته سیگنال افزایشی را به بازار طلا در تهران داد. افزایش قیمت اونس در آخر این هفته باعث شد تا سکه امامی آغاز معاملات هفته بالای قیمت ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شود. سکه امامی در بازار امروز با یک پله افزایش به قیمت ۱۲ میلیون و ۹۱۰  هزار تومان رسید.

نیم سکه و ربع سکه نیز در معاملات امروز به ترتیب به قیمت ۷ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان و ۴ میلیون و ۲۰۲ هزار تومان رسید.

میزان حباب در معاملات سکه، امروز کاهشی  بود که نشان می دهد افزایش قیمت امروز به خاطر تاثیر  عوامل بنیادی در ارزش ذاتی سکه ایجاد شده است. حباب نیم سکه امروز  ۹۲۶ هزار تومان شد که کمترین میزان از ابتدای سال جاری است. 

تحلیلگران در هفته گذشته، امکان دستیابی سکه به هدف ۱۳ میلیون تومانی را میسر می دانستند. 

پیش بینی ها نسبت به افزایش قیمت سکه در معاملات بانک رفاه زودتر محقق شد. سکه امامی در معاملات بانک رفاه امروز به ۱۳ میلیون تومان رسید. سکه در معاملات بانک رفاه از ابتدای سال تا کنون افزایش حدود ۹۵۰ هزار تومانی داشته است.