به گزارش اکوایران، در معاملات روز جمعه قیمت پالادیوم بیش از 8 درصد افزایش قیمت داشت تا وارد کانال 2400 دلاری شود. افزایش قیمت پالادیوم به این دلیل بود که یکی از مقامات بازار اعلام کرد که روسیه از فروش این فلز در بورس لندن منع خواهد شد. با احتساب رشد قیمتی امروز پالادیوم در پس از چهار هفته نزول متوالی در آستانه ثبت بازدهی هفتگی مثبت قرار گرفت. بازدهی هفتگی پالادیوم تا ساعات پایانی معاملات روز جمعه بیش از 6 درصد بود.

پالادیوم که در صنعت خودروسازی کاربرد فراوانی دارد در روزی که گذشت به بالاترین قیمت خود از روز 25 مارس رسید. گمانه زنی های امروز  مجددا ترس بازار از کمیابی پالادیوم را افزایش داد و در حال حاضر نیز تحلیل گران بر این باورند که مسیر قیمتی پالادیوم در روزهای آتی نیز صعودی خواهد بود.

قیمت هر اونس طلا نیز در روز جمعه علی رغم استحکام ارزش دلار آمریکا با افزایش مواجه شد. به گفته تحلیل گران عدم اطمینان از این که فدرال رزرو پس از افزایش نرخ بهره دست به چه اقداماتی خواهد زد سبب افزایش قیمت طلا بود. ترس از رکود احتمالی به دلیل جنگ در اروپا در کنار فشارهای تورمی بی سابقه در اقتصادهای توسعه یافته سبب شده است تا سرمایه گذاران بخش قابل توجهی از سرمایه خود را توسط طلا از ریسک های موجود حفظ کنند.